۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

اجرای حکم قطع دست به جرم سرقت در مشهد

به گزارش ایسنا: دادستان مشهد با اعلام اجرای يك مورد حكم قطع يد گفت: اين آخرين حكم نيست كه اجرا مي‌شود و در آينده نيز دست سارقانی كه شرايط سرقت مستوجب قطع يد را داشته باشند، قطع خواهد شد.
دادستان مشهد به ماده ١٨٥ قانون مجازات اسلامی اشاره كرد و افزود: عمل يك فرد سارق با جمع شرايطی مي‌تواند از مصاديق جرم محاربه باشد كه مجازات سنگين اعدام را در پی خواهد داشت.
وی درخصوص سرقت‌هايی كه از مصاديق محاربه نيست، به ماده ٢٠١ قانون مجازات اسلامی و آيه ٣٨ از سوره مائده اشاره كرد و گفت: بر اين اساس اصل بر قطع يد سارق است.

وي با بيان اينكه ما در مقام تعارض مصلحت جامعه و افراد، اصل را با مصلحت جامعه گذاشته‌ايم، گفت: اجرای حكم قطع يد، در مقابل تعدادی از زندانيانی بود كه مرتكب جرم سرقت شده‌اند تا آن‌ها نيز عبرت بگيرند.
دادستان در ادامه درخصوص پرونده اين اجرای حكم قطع يد اظهار داشت: اين فرد با يك نفر ديگر، اتهام شركت در دو فقره سرقت را داشته‌اند، به گونه‌ای كه در يك مورد شبانه وارد مغازه‌ای شده‌اند و با شكستن گاو صندوق اسناد، مدارك و پول‌ها را سرقت كرده‌اند.
اگر مجازات این سرقت قطع دست است، حکم مجازات دزدی های ٣١ ساله ی خامنه ای و پسرش،احمدی نژاد و هزار فامیلش، آیت الله های ریز و درشت: رفسنجانی و یزدی، خزعلی و جنتی و آدمکش های حرفه ای از قبیل: نقدی، جعفری، رحیمی و فیروز آبادی و...و...چیست؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر