۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

وزیر علوم: فرار مغزها نداریم؛ هشتاد هزار دانشجو در خارج از کشور تحصیل می کنند

به گزارش دانشجو نیوز: کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سفر هیئت دولت به استان اردبیل، گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می کنند.
کامران دانشجو در حاشیه سفر هیئت دولت به استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشت: ۸۰ درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی به تحصیلات خود ادامه می هند و ۲۰ درصد بقیه نیز در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با عنوان بورسیه به خارج کشور رفته اند، ابراز داشت: از این تعداد تنها ۴۰۰ نفر بعد از اتمام تحصیلات خود به کشور بازنگشته اند که این آمار طبیعی است.
گفتنی است که دانشجو در سخنان خود به فرار مغزها هم اشاره کرد و گفت: "ما به هیچ عنوان در کشور فرار مغز نداریم و تکرار این جمله از سوی برخی از افراد، توهین به جامعه دانشگاهی است.
این در حالی است که روز گذشته یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه ای گفته بود: بر اساس آمار کشور ایران مقام اول را در فرار مغزها داشته است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

جناب دانشجو چرا مثل کبک سرت را زیر برف کرده ای؟ نه تنها فرار مغز ها داریم بلکه کشتار، شکنجه، بازداشت و اخراج مغز ها هم داریم.
و آیا شما جدی جدی فکر میکنید که این ۸۰ هزار دانشجوی ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند با وجود این حکومت دزد و جنایتکار جمهوری اسلامی به ایران باز میگردند؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر