۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

آنچه خبرگزاری فارس منتشر نمیکند

فارس منتشر كرد/فهرست ٥٣ زن آمريكايي در انتظار مرگ
خبرگزاری فارس: هم اينك ٥٣ زن در ايالات مختلف آمريكا در انتظار اعدام هستند. قرار است اين زنان با «صندلی الكتريكی» و «تزريق سم» يعنی شيوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايی كه فقط در ايالات متحده آمريكا رايج است، اعدام شوند.
فارس منتشر نمیکند/
خبرگزاری هرانا - سی و سه نفر از جمله یک نوجوان و دو زن در مهر ماه اعدام شدند.
اسامی تعدادی (٣٢) از زنانی که در انتظار اجرای حکم اعدام در بند زنان زندان اوین بسر می برند.خبرگزاری هرانا - در حال حاضر تعداد بیشماری در زندانهای مختلف در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند. در اینجا اسامی تعدادی از زنان زندانی محکوم به اعدام در بند زنان زندان اوین که هر لحظه امکان اجرای حکم اعدام آنها می رود جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری بین المللی و اطلاع عموم انتشار می یابد که به قرار زیر می باشد:
خبرگزاری هرانا – در آستانه روزجهانی علیه حکم اعدام واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اقدام به انتشار آمار صدور، تائید و اجرای حکم اعدام در شش ماه نخست سالجاری کرد.
بر اساس این گزارش در طی نیمسال نخست سالجاری و طبق آمار ثبت شده ١٣٧ تن اعدام شدند که حکم اکثر آنان به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است.
دست کم ١١ تن از متهمین در ملاء عام اعدام شدند.
حکم اعدام یازده زندانی سیاسی و امنیتی در طی شش ماه نخست سال جاری اجرا شده است که اکثر متهمان نیز به اتهام محاربه اعدام شدند.این گزارش در ادامه می افزاید دادگاه های عمومی و انقلاب کشور در نیمسال نخست سالجاری دست کم ١٠١مورد حکم اعدام را برای شهروندان ایرانی صادر و یا تائید کرده اند. که در این میان دو حکم صادره به شیوه سنگسار است.
هم چنین از میان احکام صادره ٢٩ مورد آن به دلیل فعالیت سیاسی و یا شرکت در تجمعات اعتراضی بر علیه حکومت از طریق محاربه بوده است که شیوه اعدام دو مورد آن به صورت تیرباران بوده است.این گزارش در پایان یادآوری می کند آمار اعلام شده تنها مواردی است که از سوی نهادهای حقوق بشری و یا رسانه های حکومتی اعلام شده است و انتظار می رود آمار واقعی بیش از آمار ثبت شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر