۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

پلیس ضدشورش ساختمان دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران را محاصره کرد

عقل که نباشد جان در عذاب است!
دانشگاه علوم پزشكی ايران نه با پيشنهاد دانشگاه‌های علوم پزشكی، دانشجويان و وزارت بهداشت بلكه با ابلاغيه معاونت انسانی رياست‌جمهوری منحل شد كه اين اتفاق شوک بزرگی را به دانشجويان اين دانشگاه وارد كرده است
دانشجويان دانشكده پرستاری و مامايی دانشگاه علوم پزشكی ايران صبح امروز یکشنبه با شنيدن انحلال دانشكده‌ای كه در آن تحصيل می‌كنند، در محوطه اين دانشگاه تحصن كرده‌اند. به گزارش فرارو، نیروهای پلیس ضد شورش نیز اطراف ساختمان مرکزی دانشگاه منحل شده‌ی علوم پزشکی ایران، واقع در بزرگراه همت، را به محاصره در آورده‌اند
به گزارش ایلنا، دانشكده علوم پزشكی تهران كه قرار است طبق گفته وزير بهداشت و درمان بخشی از واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشكی ايران را در خود ادغام كند نتوانسته به راحتی با اين ادغام كنار بيايد، چرا كه دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال حاضر اين گروه از دانشجويان دانشگاه ادغام شده را برای پذيرش قبول نكرده است


روز گذشته مرضيه وحيد دستجرد‌ی ، وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكی با ابلاغ نامه‌ا‌ی به محمد باقر لاريجانی ، رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران دستور داد تمام واحدها‌ی آموزشی ، پژوهشی و دانشجو‌‌یی منتزع از دانشگاه علوم‌پزشكی ايران اعم از دانشكده ها و مراكزتحقيقاتی ، بيمارستان‌های آموزشی ، واحدهای پرديس مركزی و بين‌الملل و ساير واحدهای دانشگاه كه به نحوی با مراكز آموزشی ، پژوهشی و دانشجويی مرتبط هستند و نيز واحدهای رفاهی و پشتيبانی مرتبط اعم از خوابگاه‌های دانشجويی و فضاهای فوق برنامه و فرهنگی به دانشگاه علوم پزشكی تهران منتقل شوند.
نظر اساتید درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران / انحلال غیر قانونی است
برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعتراض نسبت ناگهانی بودن اعلام انحلال دانشگاه این موضوع را غیرقانونی دانستند. به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مدیریت یکی از گروههای آموزشی را نیز برعهده دارد گفت: انحلال دانشگاه غیرقانونی است چرا که در هیچ جای دنیا این موضوع سابقه ندارد که به این شکل یک دانشگاه منحل شود.
وی با اشاره به این موضوع که حتی هیئت امنای دانشگاه ایران نیز در جریان موضوع انحلال نبوده است گفت: چند نفر از اعضای هیئت امنا مطرح کرده اند که از این موضوع اطلاعی نداشته اند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: امور فوق تخصصی و فعالیت تحقیقاتی اعضای هیئت علمی به نسبت تعداد آنها در این دانشگاه بسیار قابل توجه بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر به قانون احترام می گذاریم به این شکل نباید فعالیت غیرقانونی داشته باشیم.
یکی دیگر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه که در بخشهای فوق تخصصی فعالیت می کند به مهر گفت: این موضوع که من ساعت ١٠ شب جمعه در منزل با یک پیامک متوجه انحلال دانشگاه شوم بسیار شوک آور بود.

دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران/ دانش آموختگان "ایران" مشکلی ندارند
وزیر بهداشت گفت:‌ وجود سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران مسائل جدی را مطرح می‌کرد به عنوان مثال بالای یک خیابان منطقه بهداشتی یک دانشگاه بود و پایین آن منطقه بهداشتی دانشگاه دیگر ولی در عین حال ادغام این دانشگاه موجب ارتقای جدی مسائل آموزشی و پژوهشی نیز می‌شود و می‌توانیم در رتبه‌بندی‌ دانشگاه‌ها رتبه بالا را کسب کنیم.
سرنوشت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از انحلال/ همه خوشحالند
مدیرکل وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه نگرانی نداشته باشند چرا که در موقعیت بهتری ادامه تحصیل می دهند.
دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از ٦هزار دانشجو و ٧٣١ هیئت علمی داشت که از روز شنبه ٨آبان منحل شد.
اعتراض دانشجویان به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران
جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعتراض نسبت به انحلال این دانشگاه در محوطه مرکزی این دانشگاه و در کنار بزرگراه همت تجمع کردند.
میگن یه دیوونه یه سنگ میندازه ته چاه که صد تا عاقل هم نمیتونن درش بیارن...

پی نوشت

تداوم اعتراضات دانشجویان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایران به حکم انحلال آن دانشگاه

بیانیه شماره یک و تصمیم بر ادامه اعتراضات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر