۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

شهادت صانع ژاله دانشجوی کرد دانشگاه هنر تهران به دست نیروهای حکومتی

روز گذشته، ٢۵ بهمن ماه صانع ژاله دانشجوی اهل تسنن رشته نمایش دانشگاه هنر تهران در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در خیابان های مرکزی تهران به شهادت رسید.
به گزارش دانشجونیوز صانع ژاله متولد سال ١٣۶٣ دانشجوی کرد زبان اهل پاوه، پس از اعزام به بیمارستان و در پی ناکامی تیم پزشکی برای نجات وی به شهادت رسید.
در پی تظاهرات روز گذشته که با حضور شمار زیادی از معترضان حکومت در شهر تهران و چند شهر دیگر از جمله شیراز، اصفهان و ... برگزار گردید، نیروهای امنیتی با حضور بسیار گسترده به برخورد با معترضین اقدام نمودند. گزارش های رسیده به دانشجو نیوز حاکی از بازداشت گسترده معترضان و کشته و زخمی شدن تنی چند از آنها می باشد.
در حالی که معترضان با حضور گسترده در نقاط بسیاری از شهر تهران دست به تظاهرات زده اند خبرگزاری های وابسته به حکومت همچون فارس نیوز، مهر، تابناک، اینده و ... با جعل آشکار اخبار مرتبط با این روز عده معترضان را قلیل و در حد چند ده نفر ذکر کردند.
همچنین این رسانه ها با پوشش گسترده خبری سعی در القای این مطلب دارند که به شهادت رساندن این دانشجوی جوان دانشگاه هنر از سوی گروه های مخالف جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است. این خبرگزاری ها همچنین در تلاش هستند که این دانشجو را "بسیجی" معرفی کنند. این اقدام نیروهای امنیتی و رسانه های وابسته به آنان پیش از این نیز صورت گرفته است. در جریان اعتراضات پس از تقلب در انتخابات گذشته که منجر به شهادت رسیدن ده ها تن از مردم از جمله ده ها دانشجو شد، نیروهای امنیتی کشور تلاش کردند با اقداماتی همچون تحریف اخبار و یا فشار بر خانواده ها، این دانشجویان را "بسیجی" و از نیروهای حامی حکومت معرفی کنند.
امروز خبرگزاری فارس در حالی با یکی از عوامل حکومتی که بازوی سرکوب دانشجویان در دانشگاه ها به شمار میروند مصاحبه ای انجام داده و از قول او مینویسد: "جنبش دانشجويی و دانشجويان كشور به خونخواهی اين دانشجوي شهيد انتقام سختی از موسوی و كروبی خواهند گرفت." همچنین خبرگزاری فارس به نقل از بسیج دانشجویی میگوید که تشییع جنازه این دانشجوی شهید از محل دانشگاه تهران صورت میگیرد. خبرگزاری مهر نیز به نقل از رییس دانشگاه هنر می گوید که این دانشجوی کرد زبان اهل تسنن از دانشجویان بسیجی! بوده است که در تظاهرات روز ٢۵ بهمن شرکت کرده است.این در حالی است که پیش از این شمار زیادی از دانشجویان و تشکل های دانشجویی با صدور بیانیه هایی حمایت خود را از رهبران جنبش سبز و اعتراض مسالمت آمیز مردم علیه حاکمیت اعلام کرده بودند.
به نظر میرسد پروژه جعل تشکل های دانشجویی توسط حاکمیت اکنون به پروژه مصادره شهدای جنبش مردمی ایران تبدیل شده است و حاکمیت درصدد است که برخورد وحشیانه نیروهای امنیتی با معترضان را به نیروهای مخالف خود نسبت دهد.

وبسایت دانشجونیوز به تمامی دانشجویان ایران، و خانواده شهید آزادی خواه، صانع ژاله تسلیت عرض میکند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر