۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

وزیر خارجه ایران: موسوی و کروبی در خانه هایشان هستند و به زندگی عادی خود مشغولند

یورونیوز: علی اکبر صالحی، وزیر امورخارجه ایران این هفته برای شرکت در جلسه شورای حقوق بشرسازمان ملل به ژنو سفر کرد. با توجه به آنکه آقای صالحی تمایلی به صحبت با خبرنگاران فارسی زبان یورونیوز نداشت، محمد عبدالعظیم خبرنگار بخش عربی با وی به گفتگو نشست.
بخشی از این گفتگو:
...وزیر خارجه ایران: “ نه. چیزی که من می خواهم بگویم، اینست که تظاهراتی که در تهران و ایران شاهدش بودیم، اعتراضات کوچکی بوده اند که شرکت کنندگان بازیچه بودند و در مورد آنها بزرگنمایی شده است.
یورونیوز: پس چگونه است که سران مخالفان دولت ایران دستگیر شده اند؟ وزیر خارجه ایران: “نخیر. اینطوری که شما می گویید، نیست و این آقایانی که شما به آنها اشاره داشتید، در خانه هایشان هستند و مشغول زندگی معمولی خود هستند.
یورونیوز: ولی برخی از گزارشها حکایت از آن دارند که آنها در مکانی تحت نظرند و نمی توانند از تهران خارج شوند.
وزیر خارجه ایران: “خیر. این چیزی است که من امروز از اخبار شنیدم ولی چنین موضوعی صحت ندارد و ما آن را رد می کنیم.
یورونیوز: آنها در حصر خانگی هستند و امروز( دوشنبه) هم...
وزیر خارجه ایران: “آنها در منزل خود هستند. آنها در خانه خود هستند و همانطور که گفتم هر کشوری قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد.”
یورونیوز: بله
وزیر خارجه ایران: “در همه کشورها حتی مثلا در اروپا اگر کسی خلاف قانون عمل کند، حاکمیت قانون وجود دارد و هیچکس نمی تواند از قانون تخطی کند.”
یورونیوز: در مورد مهدی کروبی و میر حسین موسوی، گفته می شود که آنها به مکان نامعلومی انتقال داده شده اند.
وزیر خارجه ایران: “همانطور که گفتم اطلاعی راجع به این مسئله ندارم. تا آنجا که من می دانم آنها در منازل خود هستند. آنها همیشه از جایی به جای دیگر می روند و آزاد بوده اند که خانواده و بستگانشان را ملاقات کنند. بنابراین، ممکن است آنها به میل و تصمیم خود درحال حاضر در خانه خود نباشند.”
یورونیوز: هیچکس نمی داند آنها کجا هستند، حتی خانواده هایشان…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر