۱۳۸۹ اسفند ۱۵, یکشنبه

احمدی نژاد: اگر در ايران يك نفر يك درخت را قطع كند يا يك رودخانه را آلوده كند با او برخورد شديدی صورت می گيرد

کار مردان روشنی و گرمی است
کار دونان حیله و بی شرمی است
احمدی نژاد: برخلاف ايران، در ساير كشورها، مخربان محيط‌زيست آزادانه زندگی می‌كنند
مهار بیایان زایی: یک قتل‌عام باورنکردنی در محمّدآباد ریگان
برآوردها حکایت از آن دارد که در این کشتار بی‌سابقه‌ی درختان، دست کم ۵ الی ۶ هزار اصله درخت نابود شده و بقایای آن شبانه در گودال‌هایی بزرگ دفن گردیده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بعد از آنکه ٢٥ هزار اصله درخت و درختچه بلوط در "سینه نمک" منطقه حفاظت شده دنا به دست مجریان پروژه گذر خط لوله گاز عسلویه به مرکز و شمال ایران قطع و با شکایت سازمان محیط زیست پروژه بعد از طی مسیر هفت کیلومتری متوقف شد
...قطع درختان مسیر انتقال خط لوله گاز در دنا با مجوز اداره منابع طبیعی و مصوبه کمیته فنی استان انجام شده بود
مهار بیایان زایی: ۱۵هزار درخت ۲۰۰ ساله بلوط در جنگل‌های دنا در نوبت اعدام قرار گرفتند!
تو میگوئی و بیشرمی نداری
که هم دیوانه و هم بیقراری

احمدی نژاد: اگر در ايران يك نفر يك درخت را قطع كند يا يك رودخانه را آلوده كند با او برخورد شديدی صورت می گيرد.
چگونه خیابان خرم از خرمی افتاد:
...یکی می گفت : که مگر قطع یک درخت با قتل یک انسان چه تفاوتی دارد . دیگری می گفت : قانون برای قطع درختان جرایم سنگینی وضع کرده است . رانندگان که از خیابان می گذشتند گاه با حسرت و تگان دادن سر و گاه با گفتن جملاتی از سر درد به این کار معترض بودند . اما هیچ اعتراضی سودبخش نبود و خیابان خرم از خرمی افتاد
دیده بان محیط زیست ایران: رییس سازمان محیط زیست در سن پتزربورگ و گلستان در آتش
احمدی نژاد: اينكه كسانی تقبل كنند در گوشه‌ای تخريب‌های سنگين و عدم تعادل سنگين بر چرخه محيط‌زيست وارد كنند تبعات آن محدود به همان منطقه است تصور اشتباهی است و خوشبختانه در حال حاضر همه متوجه شده‌اند كه صيانت از محيط‌زيست يك مسئوليت عمومی و همگانی است.
چرا باغ گیاه شناسی نوشهر تخریب شد ؟ برای احداث جاده کمربندی نوشهر و طرح توسعه بندر نوشهر
به دستور چه کسی؟ جناب فرماندار نوشهر
توسط چه کسی ؟ توسط ۲۰۰ نفر از ماموران مسلح گارد بندر نوشهر که پوشش حفاظتی برای کارگران و صاحبان لودرها و بلدوزرها ایجاد کرده بودند.

وزیر جهاد کشاورزی چه کرد ؟ هیچی! ایشان سکوت برای حفظ کرسی وزارت را بر نجات منابع ملی و حفظ یک باغ تحقیقاتی ارجح دانستند. گور بابای باغ !
نیروی انتظامی چه کرد ؟ تماشای تخریب !!! چون گفتند حکمی از دستگاه قضایی نداریم!
اعضای هیئت علمی باغ چه کردند ؟ داد و قال راه انداختند و جلوی لودرها آمدند اما کتک خوردند و بدترین ناسزاها را شنیدند تا یادشان باشد دربرابر راهسازی فقط منطق زور است که حکمرانی می کند نه علم و تحقیق و درخت و ...
دستگاه قضایی چطور؟ وقتی طی دو نوبت صبح و عصر باغ را از شمال و جنوب مورد هجوم قرار دارند و بین ۸ تا ۱۰ هکتار را تخریب کردند، دستور توقف عملیات را صادر فرمودند.
نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی چه کردند به ویژه نماینده های نوشهر و چالوس؟ ایشان اساسا کارهای مهمتری دارند که دیگر جایی برای رسیدگی به امور تخریب جنگل و باغ گیاه شناسی و ... نمی ماند .
عاقبت باغ چی میشه؟ هیچی وزیر جهاد کشاورزی چند روز دیگر به مبارکی و میمنت، صورت ماه وزیر راه وترابری را می بوسه و باغ گیاه شناسی را دو دستی تقدیم حضور جناب بهبهانی و پیمانکاران قانون ستیزش می کنه!
می بینید اوضاع ویران طبیعت و علوم طبیعی در ایران را ؟
ایلنا: احمدی‌نژاد انديشه سرمايه‌داری را ديگر عامل تخريب محيط‌زيست دانست و گفت: زمانی كه عده‌ای انسان را بريده از آسمان و موجودی به دنبال لذت فردی حداكثری می‌دانند و او را موجودی بدون تعهد اخلاقی تعريف می ‌كنند در واقع سنگ بنای تخريب گسترده در محيط‌زيست را پايه‌گذاری كرده‌اند. او توضيح داد: بسياری از ثروت‌های افسانه‌ای سرمايه‌سالارانه بزرگ دنيا ناشی از فروش طبيعت و فروش سلامتی موجودات زنده و انسان‌ها است.
ای خردمند نگه کن به ره چشم خرد
تا ببینی که بر این امت نادان چه وباست
تخریب منطقه جنگلی پارک ملی گلستان برای تعریض جاده، تخریب ٤٠٠ هکتار جنگل در حاشیه غربی جاده چالوس به منظور ساخت سد و نیروگاه سیاه بیشه و نیز معدن کاوی ، تخریب اراضی جنگلی حاشیه شرقی جاده نکا- بهشهر برای عملیات معدن کاوی و برداشت ماسه، پاکتراشی ٧٠ هکتار جنگل در مخرن سد کبودوال در گلستان، پاکتراشی ٧٠٠ هکتار جنگل در مخزن سد البرز در سوادکوه و پاکتراشی چندین هکتار از اراضی جنگلی در ٢٠ کیلومتری محور قزوین – رشت به دلایل نامعلوم تنها نمونه هايی است كه حامل یک پیام مشترک به ماست: اینکه جنگل های شمال رو به نابودی است. اما مسئولان سازمان متولی همچنان معتقدند که "در جنگل های شمال نه تخریب داریم و نه کاهش سطح و اگر هم تخریبی هست متوجه دام و جنگل نشین است! در ضمن افزايش سطح مساحت هم در جنگل های شمال داشتيم!"
مركز پژوهش های مجلس: تخريب گسترده پوشش گياهی جنگل‌ها عمدتا توسط شرکتهايی صورت می گيرد که به دولت حق بهره‌برداری می‌پردازند اما اين حق بهره‌برداری که مثلا در سال گذشته (حدودا) ٣٠٠ميليون تومان بوده تنها در مقياس يک سيل بسيار کوچک، معادل پنج ميليارد تومان خسارت و صدمه به کشور وارد می کند.
صادق خليليان، وزیر جهاد کشاورزی: بیشترین تخریب جنگل‌ها از سوی شرکت‌های بهره برداری صورت می گیرد و وجود دام در جنگل و جنگل نشینان در مرحله چهارم قرار دارد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر