۱۳۸۹ اسفند ۱۸, چهارشنبه

کشتار وحشیانه بچه فک ها در کانادا شروع شد

حدود دو هفته است که کشتار بچه فک های بین ٢ تا ١٢ هفته ای در کانادا آغاز شده.
این کشتار سالانه از بزرگترین قتل عام های پستانداران دریایی در جهان است.
شکارچیان بیرحم ابتدا با چماق به جمجمه بچه فکها میکوبند و بعد با وارد کردن قلاب به بدن یا دهان،آنها را زنده و نیمه زنده به سمت قایق های خود بر روی زمین میکشند و بعد آنها را پوست میکنند و لاشه آن ها را بر روی یخ اقیانوس پرتاب میکنند و این همه شقاوت برای ساختن پالتوی پوست!
این قتل عام بچه فکها سالانه ادامه خواهد داشت مگر اینکه افرادی مانند شما سکوت خود را بشکنند و اقدامی برای پایان دادن به آن انجام دهند.
پس لطفا صدای اعتراض خود را همراه با دیگر مردم سراسر جهان، علیه کانادا بلند کنید تا به این قتل عام شرم آور پایان دهیم.
با امضای این پتیشن ها از نخست وزیر کانادا استفن هارپر و سفیران کانادا در سراسر جهان بخواهید که فوری به این کشتار بیرحمانه پایان دهند.
سال گذشته، اتحادیه اروپا رأی به ممنوعیت ورود محصولات ساخته شده از قتل عام بچه فک های در کانادا را داد و مجلس سنای ایالات متحده آمریکا قطعنامه ای را تصویب کرد که توسط سناتور "کارل لوین" ارائه داده شده بود مبنی بر در خواست از دولت کانادا برای ممنوعیت فوری شکار تجاری بچه فک ها.
کشور های: بلژیک ، هلند، ایتالیا، اتریش، کرواسی، اسلوونی، آلمان، سوئیس، مجارستان ، جمهوری چک، مکزیک و پاناما ورود محصولات ساخته شده از بچه فک ها را ممنوع و یا حرکتی در جهت ممنوعیت ورود آن شروع کرده اند.
حتی اکثر کانادایی ها از شکار بچه فک ها ابراز انزجار کرده اند. نظر سنجی های اخیر نشان داد که ٧٢ در صد کانادایی ها از مقررات ممنوعیت شکار بچه فک ها حمایت میکنند و ٨١ در صد هیچ نگرانی از پایان دادن به شکار تجاری بچه فک ها ندارند. شکار بچه فک ها تنها بخش بسیار ناچیزی از ١,٣ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل میدهد.
این پس مانده ای از گذشته تاریک است و باید متوقف شود اما قانونگذاران کانادا در حفظ این میراث ناگوار اصرار می ورزند.
با این حال یک سناتور کانادایی بنام Mac Harb به نفع بچه فک ها بپاخاسته و در تارنمایش اظهار داشته: شکار بچه فکها تجارتی در حال مرگ است که اساس آن بر تقاضای پوست حیوانات برای اجناس تجملی بنا شده."بنظر مک هارب بازارهای پوست بچه فکها در حال ناپدید شدن هستند و درآمد شکارچیان از این راه کاهش یافته است".
درآمد هر شکارچی ١٠٠٠ دلار است منهای هزینه هایی که باید برای شرکت در شکار بپردازد.هارب یک لایحه در مورد ممنوعیت شکار بچه فکها به مجلس ارائه کرده است.
قابل ذکر است که در تاریخ ١٨ مارس ٢٠٠٩ وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه ممنوعیت کامل شکار فک های زیر یکسال را اعلام کرد.
١- پوست ها به کجا میروند؟ آیا در کانادا بفروش میرسند؟ چه کشورهایی آن را میخرند؟
بیشتر پوست ها توسط پردازنده در نیوفاندلند خریده میشود. شرکت های اصلی عبارتند از "کارینو"، مستقر در جنوب دیلدو، نیوفاندلند، و "شرکت محصولات دریایی اقیانوس اطلس" در کاتالینا، نیوفاندلند.
پس از پردازش پوست ها، مقداری از آن به کانادا فروخته میشود ولی قسمت اعظم آن به نروژ وارد میشود. از جمله دیگر خریداران عمده پوست بچه فک ها کشورهای گرینلند، چین، لهستان، دانمارک، هنگ کنگ، یونان، فرانسه، روسیه ، و کره جنوبی هستند.
آلمان یکی از بزرگترین وارد کنندگان پوست بچه فک ها بود که به صف ممنوع کنندگان پیوسته.
چین در حال حاضر یکی از مشتریان پروپا قرص پوست و روغن بچه فک های کانادا است و همچنین موافقت خود را برای خرید گوشت بچه فک های کانادایی نیزاعلام کرده.
کشتار بچه فک ها است به خودی خود از لحاظ اقتصادی دوامی ندارند. قیمت عمده فروشی به طور معمول می تواند متفاوت باشد، بین ٣٠ تا ٥٠ دلار برای پوست بسیار کامل. بدون یارانه های دولتی، از جمله کار گارد ساحلی که اقدام به شکستن یخ برای عبور قایق ها میکند تجارت شکار بچه فک ها نمیتواند دوامی داشته باشد.
٢- با گوشت بچه فک ها پس از کشته شدن چه میکنند؟
بسیاری همانجا باقی میماند تا اینکه فاسد میشود و می پوسد.
برخی با پوست به مزارع پردازش پوست فروخته میشوند و باقی به مصرف خوراک دام میرسد. چند هزار پای بچه فک ها هم به ساکنین نیوفاندلند فروخته میشود برای استفاده غذایی.
همچنین به جهت رشد تقاضا برای آلت تناسلی فک های نر در خاور دور، مقداری هم به آنجا فرستاده میشود جهت درمان ناتوانی جنسی در مرد ها که البته استخوان آلت تناسلی اغلب از فک های بالغ گرفته میشود. ٣- چرا برای کشتن بچه فک ها از چماق استفاده میکنند و نه از گلوله؟
شکارچی ها برای کشتن فک ها از چماق استفاده میکنند زیرا گلوله باعث سوراخ شدن پوست میشود و از ارزش آن کاسته میشود.
از آنجا که فک های بالغ تر سریع تر و تهاجمی تر هستند، شکارچیان برای جلوگیری از فرار آنها به داخل آب، به آنها از فاصله دور شلیک میکنند. شلیک گلوله به سر بدلیل جلو گیری از آسیب پوست است و از آنجا که فک ها معمولا با شلیک اول کشته نمیشوند، شکارچیان با زدن چماق به سرشان سعی در کشتن حیوان زخمی میکنند.
در این میان بسیار پیش میآید که فک تیر خورده به داخل آب و زیر یخ فرار کند و همانجا جان میبازد.
٤- شما که مخالف کشتار بچه فک ها هستید، مخالف کشتن فکها توسط اهالی بومی "Inuit" نیستید؟
هستند تعدادی از مردم بومی که به راه شکار بچه فک ها کشیده شده اند تا پوست آنها را بفروشند.
اما اکثر شکارچیان خلیج سنت لارنس ساکنان جزایر مگدالن از کبک هستند و بزبان فرانسه صحبت میکنند و اغلب شکارچیان نیوفاندلند از بازماندگان مهاجران انگلیسی هستند.
از سوی دیگر، مبارزات ما برای پایان دادن به شکار فک هایی که توسط افراد بومی "Inuit" صورت میگیرد نیست. این افراد، در کار صادرات پوست نیستند و آنها در حد نیاز شکار میکنند و از تمام بخش های لاشه برای ادامه زندگی استفاده میکنند. Inuit ها در قطب شمال زندگی و شکار می کنند.
٥- آیا بازار سیاهی برای محصولات فک ها در جهان وجود دارد؟
به جز استخوان آلت تناسلی فک ها در بازار آسیا، واقعا بازار سیاهی برای محصولات فک ها وجود ندارد زیرا تقاضای کمی برای آنها وجود دارد.
و هر زمان که تعداد فک ها بیش از کل ظرفیت خود شود، هیچ منع قانونی در کانادا وجود ندارد و شکارچیان بدون مجوز آزادند با شکنجه، ناقص العضو کردن، و کشتن مانع افزایش فک ها شوند.
٦- اگر نظر سنجی ها نشان می دهد که اکثریت شهروندان کانادا مخالف شکار هستند، چرا با رای خود به آن پایان نمیدهند؟
وزارت ماهیگیری و اقیانوس ها( سازمان شیلات) یک سازمان بوروکراسی است که توسط نیوفاندلندی ها اداره میشود. آنها سیاست را تعیین میکنند و این سیاست در جهت خواسته ها و منافع بوروکرات ها است.
از طرف دیگر، رقابتی است که احزاب سیاسی برای دستیابی به کنترل نیوفاندلند دارند و هر حزبی که با شکار بچه فکها مخالف باشد، کنار گذاشته میشود. به همین دلیل احزاب توافق کرده اند که از شکار بچه فک ها حمایت کنند و هیچ راه حلی برای مردمی که مخالف شکار هستند نگذاشته اند. بحدی که حتی حزب سبزهای کانادا هم برای از دست ندادن آرا، از شکار بچه فک ها حمایت میکنند.
٧- چه مزایا یا نکات مثبتی از شکار بچه فک ها نصیب کشور کانادا میشود؟
آنچه از شکار بچه فکها نصیب کانادا میشود بسیار ناچیز است. چیزی حدود ١٠ تا ٢٠ میلیون دلار که آنهم بیشتر نصیب شرکت های پردازش پوست و ناخدایان قایق ها میشود و در ازای این، اخبار منفی است که از کانادا در رابطه با شکار بچه فکها در مطبوعات و خبرگزاری ها پخش میشود که خود تاثیر بسیار منفی بر افکار عمومی جهان میگذارد.
فیلم های کشتار فجیعانه بچه فک های بی دفاع را در اینجا و اینجا و اینجا مشاهده نمایید.
این هم فیلمی کوتاه از ناز و نوازش کردن یک بچه فک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر