۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

احمدی‌نژاد:‌ برخی سر و صداها بلند شده، اما دریاچه ارومیه هر ۵۰۰ سال یک بار همین‌طور می‌شود

چون نداری کمال فضل آن به
که زبان در دهان نگه داری

آدمی را زبان فضیحه کند
جوز بی مغز را سبکساری
کلمه: محمود احمدی نژاد اعتراضات مردم شهرهای مختلف آذربایجان نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه و سوء مدیریت دولت در این زمینه را «برخی سر و صداهای بلند شده» توصیف کرد و با طبیعی دانستن خشک شدن این دریاچه، گفت: «دریاچه ارومیه هر ۵۰۰ سال با چنین شرایطی روبه‌‌رو می‌شود.»

به گزارش فارس، رئیس دولت دهم صبح امروز – جمعه – در آخرین روز سفر استانی خود به اردبیل، درباره بحران دریاچه ارومیه و اعتراضات موجود درباره آن، گفت: بر اساس ارزیابی‌ها دریاچه ارومیه هر پانصد سال با چنین شرایطی روبه‌‌رو می‌شود به طوری که پانصد سال پیش نیز چنین وضعیتی داشته و بیش از سیصد میلی‌متر کاهش بارندگی در این منطقه اتفاق افتاده بود.
وی بدون اشاره به سوء مدیریت هایی که این دریاچه را به سمت مرگ می‌برد، در مورد انتقال آب ارس به این دریاچه گفت: با منطقی یا غیر‌منطقی بودن این انتقال کاری نداریم اما آنچه مهم است این که هنوز نتوانستیم از سهم برداشت شده خود از ارس درست استفاده کنیم.
رئیس دولت دهم در عین حال ادعا کرد: همه دنیا را می توان آباد کرد حتی کویر را، اما به شرط اینکه شیوه مدیریت و برنامه ریزی را اصلاح کرد. وی گفت: اگر فقط ۲۰ درصد پولی که طی ۵۰ سال گذشته برای سد سازی هزینه می کردیم برای اصلاح شیوه آبیاری هزینه می شد هم اکنون مصرف آب ما یک سوم مصرف در حال حاضر بود یعنی ۳ برابر می توانستیم محصول برداشت کنیم.
وی گفت: دولت در خدمت شماست و با یک یا حسین و یا علی باید کارها را به پیش ببریم و نگران بودجه نباشیم! احمدی‌نژاد افزود: برای تغییر شیوه‌های آبیاری بودجه خوبی اختصاص داده است که این بودجه برای اردبیل نامحدود است!!
احمدی نژاد همچنین به طور تلویحی به غیر منطقی بودن برخی مصوبات استانی دولت اعتراف کرد و گفت: تمام مصوبات و پروژه‌هایی که از سوی دولت به مردم وعده داده شده باید اجرایی شود مگر موارد استثنایی و نادر که واقعاً توجیه منطقی نداشته باشد.
رئیس دولت همچنین موضوع انتقال آب از رودخانه ارس به آذربایجان غربی و شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتقال آب از این رودخانه بزرگ و وسیع به این معنا نیست که حق آبه در مغان کم می‌شود. ایران هنوز از همه حق آبه خود از این رودخانه استفاده نمی‌کند از این‌رو دولت با سرمایه‌گذاری‌های وسیع تصمیم دارد که با انتقال آب به مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند این مناطق و دست‌ها را نیز آباد کند.
دانشمند زمان، آب دریاچه های بختگان، ارژن، هامون، پریشان، کافتر، مهارلو و...و...و هم، هر ٥٠٠ سال یکبار خشک میشوند؟!
عجب تصادفی که این ٥٠٠ سال یکبارهمه شون، میزون افتاد به این ٣٢ سال حکومت ناب محمدی!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر