۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

فقط در ایران اتفاق می افتد: صید ماهی با ریختن سم در رودخانه!

هر دم از این باغ بری میرسد، دیوانه تر از دیوانه تری میرسد!!!

خبر آنلاین: سودجویان با آلوده کردن رودخانه ها با سم، ماهی می گیرند. دو نفر در شهرستان پارس آباد تاکنون دستگیر شده اند
تعجب آور است، ولی برخی صیادان ماهی در ایران، رودخانه ها را با سم آلوده می کنند تا ماهی بگیرند. مسئولان محیط زیست هم می گویند این روش صید ماهی، در هیچ جای دنیا، سابقه ندارد.
تالاب تپراق‌کندی پارس‌آباد مغان واقع در شمال استان اردبیل، قربانی این روش صید ماهی شده است.
رئیس اداره محیط زیست این شهرستان گفته ورود سموم شیمیایی به تالاب‌ها بیش از ٦ هزار قطعه ماهی در تالاب تپراق‌کندی پارس‌آباد مغان تلف کرده.
محمد مجرد، معتقد است: "افراد سودجو بااستفاده از شیوه سم ریزی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست قصد صید ماهی را داشتند که متاسفانه سبب از بین رفتن این تعداد ماهی و شماری از دیگر آبزیان این تالاب شدند."
این مسئول محلی با اشاره به قطعیت دخالت سم در مرگ آبزیان این تالاب گفت:" تبعات و آثار زیانبار چنین روش غلط و غیرقانونی صید ماهی بسیار زیاد است. ماموران این اداره بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند و در این رابطه دو نفر را شناسایی و به مراجع قضایی منطقه معرفی کردند."
این در حالی است که در سایر استخرهای پرورش ماهی کشور نیز ورود سم ناشی از فاضلاب به رودخانه ها، باعث تلفات آبزیان می شود. گفته می شود در شوشتر، از توابع استان خوزستان ورود فاضلاب شهری و بیمارستانی به شاخه گرگر یکی از رودخانه های آن منطقه، باعث تلفات بسیار زیادی در گونه ماهی "فیتوفاگ" شده، به طوری که پرورش دهندگان این ماهی می گویند در صورت ادامه ریختن فاضلابهای شهری و صنعتی به رودخانه های منطقه، آبزی پروران به معنای واقعی نابود خواهند شد.
آبزی پروران شوشتری که در حضور استاندار خوزستان از تلفات ماهی در استخرهای خود خبر می دادند، گفتند: " در سال زراعی ٨٧-٨٨ از هر هکتار مزرعه پرورش ماهی حدود ٦ تن برداشت شد ولی در سال گذشته به دلایل گفته شده ٥٠ درصد تلفات در همه مزارع شوشتر ایجاد شده."
به نظر می رسد آلودگی سمی و فاضلابی آب، بزرگترین تهدید برای آبزیان کشور در محیطهای طبیعی و صنعتی است. فاضلابها و سمومی که منشا انسانی دارند.

حالا از ما گفتن و از شما نشنیدن! گیاهخواری خوشمزه تره یا سبزی پلو با ماهی سمی؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر