۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

از قطع درختان کهنسال گیلان به بهانه‌ی مبارزه با خرافات

تا آزادی قاتل توله خرسها به بهانه اعتقاد مردم به اینکه: کشتن توله خرس ها و خروج مواد خاص از بدن آنها منجر به رفع برخی بلایا می شود!
محمد درویش: قطع درختان کهنسال گیلان به بهانه‌ی مبارزه با خرافات!
دیروز، وقتی مصطفی خوشنویس (مجری طرح ملّی شناسایی و حفاظت از درختان کهنسال ایران)، این خبر را به من داد، نتوانستم باور کنم. با انوشیروان شیروانی، در گروه جنگل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تماس گرفتم، ایشان نیز با نگرانی این خبر را تأیید کردند و گفتند صبح امروز از شبکه خبر سیما پخش شده است. دکتر شیروانی گفت: به هر جا که می‌توانستم خبر داده‌ام، از مسئولین ذیربط در سازمان حفاظت محیط زیست تا سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. تا بلکه بتوان از گسترش این فاجعه‌ی حیرت‌انگیز به دیگر استان‌های کشور جلوگیری کرد. به سایت شبکه‌ی خبر رفتم و در اینترنت جستجو کردم، اما لینک مربوطه را نیافتم. تا اینکه در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوّم سیما مجدداً خبر پخش شد، آن هم به عنوان اقدامی شایان تقدیر و مثبت از سوی مسئولین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و برای مقابله با ترویج خرافه‌پرستی...

قاتل سابقه دار خرس های سمیرم، با قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
دیده بان حقوق حیوانات: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو
با بی بی سی اعلام کرد که به اعتقاد مردم منطقه، کشتن توله خرس ها و خروج مواد خاص از بدن آنها منجر به رفع برخی بلایا (کدامیک از بلایا؟) می شود!
...نکته بسیار قابل توجه در این ماجرای تاسف بار این است که ع.ا. قاتل این سه خرس، به عنوان مربی پرورشی در منطقه مشغول فعالیت در حوزه خطیر آموزش و پرورش می باشد.
  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:
نظر اسلام در باب خرافات چیست؟ (با استناد به آیات قرآن)خرافه به معنای چیزی است که واقعیت ندارد و ساخته ذهن و فکر انسان است که پس از پیدایش به آن اهمیت می دهد و برای آن در زندگی خود اثر قائل می شود. در صورتی که هیچ گونه تاثیری در زندگی و حقایق هستی ندارد.
خرافات در فرهنگ لغات به معنی اعتقاد غیرمنطقی به تأثیر امور ماورای طبیعت و خلاف عقل، علم و تجارب شهودی در امور طبیعی آمده است. خرافه، به عبارت دیگر، هر نوع اندیشه باطل و خلاف واقع است. معمولاً در خرافه، رویدادها و حوادثی که با هم ارتباط منطقی ندارند، به یکدیگر ربط داده می‌شوند و یا علت و معلول یکدیگر دانسته می‌شوند.امروزه در جامعه‌ای مانند کشور ایران که حرف از تمدن، فرهنگ چند هزار ساله و آموزه‌های غنی دینی (؟؟؟!!!) است، باز شاهد معضلاتی از قبیل خرافه پرستی هستیم که سودجویی‌های کلان از جمله تبعات آن است. حال آنکه در کشوری با چنین فرهنگی و در عصری با چنین پیشرفتی نباید فرصتی برای ریشه دواندن خرافه در زندگی مردم وجود داشته باشد.این معضل گاهی در بندهای آویخته شده به درختان،‌ گاهی در دست نوشته‌هایی به نام بخت‌گشا، در توسل به افراد شیاد که حتی خود را نایب امام عصر(عج) می‌دانند و غیره دیده می‌شود...
منظور از غیره، کشتن توله خرس ها و خروج مواد خاص از بدن آنها که منجر به رفع برخی بلایا می شود، است؟!
به گزارش شمال نیوز ، حجت‌الاسلام سيدكاظم ميرحسيني اشكوري در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران با تاكيد بر ضرورت برخورد با هرگونه خرافه پرستي در استان اظهار داشت: ما با خرافه‌پرستي خود به دست دشمن بهانه مي‌دهيم، بنابراين بايد با خرافات مقابله شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان با اشاره به قطع دو درخت مقدس‌نما در گيلان تصريح كرد: فلسفه قطع درخت، مقابله با خرافه‌پرستي است... (معنی مقابله با خرافات رو هم فهمیدیم!)
وي با بيان اينكه مديريت منابع طبيعي خوب عمل نكرده است، اضافه كرد: منابع طبيعي ضعيف‌ترين مديريت را دارد و امروز در بحث قاچاق چوب، تخريب جنگل‌ها و رشوه‌ها هيچ برخوردي انجام نشده است.
مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان تاكيد كرد: هدف ما قطع درختان نيست، ولي اگر مجوز قانوني داشته باشيم، درختاني كه مورد پرستش قرار مي‌گيرند را قطع مي‌كنيم.
وي اضافه كرد: ما طرفدار نقد هستيم و تاكنون حتي يك نفر از علما نسبت به كار ما اعتراض نكرده‌اند. (اعتراضات مردم را بیخیالش باش، علما را بچسب که کسب مقام و ثروت در گروی رضایت آنهاست!!!)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر