۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

درویش وحید بنانی یکی از پیروان طریقت نعمت اللهی گنابادی با شلیک گلوله ماموران کشته شد

به گزارش رسیده به جرس، وحید بنانی یکی از دراویش سلسله نعمت اللهی شهرستان کوار که در مورخه سیزدهم شهریورماه نود (عصر روز یکشنبه) توسط مامورین امنیتی و انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از سه روز فوت کرد.
گفتنی است در روزهای اخیر و در پی درگیرهای رخ داده در این شهرستان شش تن از دراویش دچار جراحت شدید شده اند.
گفتنی است در پی حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی های جمهوری اسلامی، ظهر روز جمعه ۱۱ شهریور با شعار “مرگ بر درویش آمریکایی” به دراویش نعمت اللهی گنابادی در شهرستان کوار از توابع استان شیراز حمله کرده و با شلیک گازاشک‌آور و گلوله تعدادی از دراویش را دستگیر و زخمی کردند.

گفت و گوی جرس با یکی از دراویش سروستان
جـــرس: ماموران امنیتی و لباس شخصی ها، خانوادۀ وحید بنانی، درویش اخیرا کشته شده توسط نیروهای حکومتی را تحت فشار قرار داده بودند که اعلام کنند "بنانی بسیجی بوده است" و حتی نشانۀ درویشی وی را که بر صورتش بود، بعد از فوت تراشیده وهمچنین خواسته بودند که هیچ درویشی در مراسم تدفین او شرکت نکند، که همین منجر به حضور گستردۀ دراویش و مردم در مراسم تشییع و تدفین این درویش جانباخته گردید.

در پی حملات ماموران امنیتی و لباس شخصی ها به دراویش نعمت اللهی در استان فارس طی روزهای گذشته و ضرب و شتم و کشته و زخمی نمودن گروهی از آنان، شهرهای کوار و سروستان فارس، جوّی پادگانی و امنیتی گرفت و تشییع جنازه وحید بنانی، از دراویش جانباخته نیز، روز چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه، در تدابیر شدید امنیتی و حضور صدها مامور یگان ویژه و ضد شورش برگزار شد.
منابع خبری گزارش داده بودند شامگاه پنجشنبه دهم شهریور ماه، دو دستگاه اتوبوس از نیروهای منتسب به طلاب بسیجی استان فارس، برای تحریک و بلواسازی و ایجاد درگیری با دراویش نعمت اللهی گنابادی به شهرستان کوار اعزام شدند و با تحریک یکی از طلاب حکومتی، به تظاهرات و سردادن شعار "مرگ بر درویش آمریکایی" پرداختند.
بر اساس گزارش ها، لباس شخصی ها نهایتا با سازماندهی و پشتیبانی یگاه ویژه پاسداران و نیروهای امنیتی، روز یکشنبه سیزدهم شهریور ماه، به دراویشی که برای تجمع عبادتی از شهرهای مختلف آمده بودند، حمله کرده و ضمن ضرب و شتم و درگیری با آنان، گروهی را نیز هدف گلوله قرار داده، که یک نفر از آنان به نام وحید بنانی، بعد از انتقال به شیراز جان باخت و سه نفر دیگر آنان کماکان بستری و تحت کنترل هستند.
ماموران امنیتی همچنین خانواده و بازماندگان مرحوم بنانی را جهت نحوه برگزاری تشییع و خاکسپاری وی مورد تهدید قرار داده بودند، که گزارش های واصله به جرس، حاکی از حضور گستردۀ دراویش شهرهای دیگر در منطقه و همزمان، استقرار صدها نیروی ویژه و برقراری تدابیر شدید امنیتی و حکومت شبه نظامی در سروستان فارس بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر