۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

وقتی احمدی نژاد دیکتاتور کشور کوچکی را «اعلیحضرت» می خواند

جرس: محمود احمدی نژاد در پیامی به پادشاه فاسد و دیکتاتور سوازبلند -که مساحت آن یک درصد خاک ایران است- او را «اعلیحضرت» خطاب کرد.
"آینده" نوشت: «در حالی كه تا چندی پیش روابط خارجی جمهوری اسلامی از پویاترین و بانفوذترین دیپلماسی های جهان اسلام محسوب می شد، اكنون شرایط به گونه ای شده است كه رییس جمهور ایران در پیام تبریك خود، پادشاه فاسد كشور گمنام سوازیلند كه مساحت آن در حد یك درصدخاك ایران است را اعلیحضرت خطاب می كند.»
كشور سوازیلند در جنوب آفریقا با مساحتی حدود ١٧هزار كیلومتر كه یك درصد مساحت ایران محسوب می شود، حدود یك میلیون نفر جمعیت دارد و دو نكته ای كه این كشور را در جهان متمایز كرده است، یكی درصد بالای ایدز و دیگری فساد و خودكامگی "سوات سوم" پادشاه این كشور است.
وی كه مدت ٢٦ سال است سلطنت را از پدرش به ارث برده است، دیكتاتوری مستبدتر از قذافی و مبارك ایجاد كرده و در اوج قحطی و خشكسالی یك چهارم درآمد كشورش را صرف خرید جت اختصاصی كرده و علاوه بر ١١ همسر رسمی، هر ساله در مراسم رقص دختران باكره، اقدام به انتخاب همسران جدید می كند.
"آینده" افزوده است: «اكنون این پرسش مطرح است چرا جناب احمدی نژاد كه بسیاری از نخبگان، علمای دینی و شخصیتهای سیاسی جامعه ایران را با اقدامات خود به حاشیه رانده است، یكی از فاسدترین سلاطین امروز جهان را با عبارت اعلی حضرت خطاب و او را به كشورمان دعوت می كند و اصولا سیاست خارجی ایران چه نیازی به این كشور دارد كه ما باید به پادشاه ظالم آن تبریك بگوییم؟»

متن پیام احمدی نژاد به پادشاه سوازیلند و جایگاه این كشور در جهان كه به تعبیر آینده « معادل سوراخ پونز نقشه» است، در ادامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعلیحضرت مسواتی سوم
پادشاه سوازیلند
فرا رسیدن روز ملی پادشاهی سوازیلند را به جناب عالی، دولت و ملت كشورتان صمیمانه تبریك می گویم.
اطمینان دارم سفر جناب عالی به جمهوری اسلامی ایران، آغازگر فصل جدیدی از مناسبات و همكاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها میان دو كشور خواهد بود.
از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جناب عالی و بهروزی و سعادت دولت و ملت سوازیلند را مسالت دارم.
محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

ویژگیهای پادشاهی سوازیلند
پادشاهی سوازیلند كشوری است واقع در قارهٔ آفریقا، بین آفریقای جنوبی و موزامبیك (طول مرز سوازیلند با آفریقای جنوبی (۳۰ كیلومتر)، بیشتر از طول مرز با موزامبیك (۱۰۵ كیلومتر) است). پایتخت سوازیلند، شهر امبابان با ۹۵,۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سوازیلند ۱۷٬۳۶۴ كیلومتر مربع و جمعیت آن ۱٬۱۴۱٬۰۰۰ نفر است. از مهمترین شهرهای سوازیلند می‌توان به مانزینی ۷۳۰۰۰ نفر، بیگ بند ۹۰۰۰ نفر، ملومه ۱۰۰۰ نفر، مالكرنز ٦ هزار نفر و لوبامبا ۵۸۰۰ نفر اشاره كرد
مسواتی سوم در ۲۵ آوریل ۱۹۸۶ جایگزین پدر شد.
پادشاه مسواتی سوم فعالیت احزاب سیاسی را ممنوع اعلام كرد، او ۱۰ نماینده از ۶۵ نمایندهٔ پارلمان را انتخاب می‌كرد، همچنین انتصاب نخست وزیر نیز وظیفهٔ او بود. مسواتی هرگونه قوانینی را كه كوچكترین اختیاری را از او سلب می‌نمود، وتو می‌كرد، او در سوازیلند یك نظام دیكتاتوری مطلق بنا نهاد. در سال ۲۰۰۲ صدها هزار سوازیلندی در معرض قحطی شدید قرار گرفتند. دو سال خشكسالی، بی برنامگی دولت برای كمك به مردم، همچنین كشاورزی فقیر سوازیلند به شدت بحران، هرچه بیشتر می‌افزود.
در همین حال پادشاه سوازیلند دستور خرید یك جت شخصی لوكس را برای خود صادر كرد، این جت به قیمت ۵۰ میلیون دلار، در آن زمان یك چهارم بودجهٔ كشور بود. با تلاش چند قاضی برای این قضیه پرونده‌ای تشكیل شد تا در محاكم قضایی به آن رسیدگی شد كه چرا پادشاه درحالی كه مردم در فقر و فلاكت و گرسنگی زندگی می‌كنند، وی در فكر خرید جت شخصی است، پس از رد حكم دادگاه توسط پادشاه مبنی بر عدم اجازه برای خرید جت، تمامی قضات كشور از سمت خود استعفا كردند.
در آوریل ۲۰۰۳ وزیر اطلاعات سوازیلند به تمام رسانه‌ها دربارهٔ هرگونه اظهار نظر منفی دربارهٔ دولت هشدار داد، او تاكید كرد دولت هیچ گونه دیدگاه منفی را در مورد جت جدید پادشاه تحمل نخواهد كرد. در سال ۲۰۰۴، سومین سال خشكسالی، سوازیلند را در معرض یك فاجعهٔ انسانی قرار داد. پادشاه خوشگذران و عشرت طلب، بی تفاوت به فرو رفتن مردم كشورش در باتلاق گرسنگی و بیچارگی در سال ۲۰۰۴ مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای ساخت كاخ برای ۱۱ همسرش اختصاص داد، این واقعه با محكومیت بین المللی نهادهای خیریه و سازمان‌های حقوق بشری همراه بود. پادشاه سوازیلند در آگوست ۲۰۰۵ اولین قانون اساسی كشور را امضا كرد كه به موجب آن: فعالیت كلیهٔ احزاب مخالف ممنوع است و پادشاه حائز قدرت مطلقهٔ كشور است. از ۱۴ نوامبر ۲۰۰۳، آبسولوم تمبا دلامینی به عنوان نخست وزیر سوازیلند منصوب شد.

البته جای تعجبی هم نیست اگر احمدی نژاد این دیکتاتور فاسد و ستمکار را "اعلیحضرت" خطاب کند و سالروز جنایاتش را تبریک بگوید. رئیس جمهور تقلبی مان عادت دارد چاپلوسی دیکتاتور ها را کند و این جناب دیکتاتور، با تمام جنایات و فساد و دزدی هایش، انگشت کوچیکه اعلیحضرت عظما امام چهاردهم ولی فقیه و جانشین پیامبر خودمان هم نیست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر