۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

صبح دوشنبه ساعت ده؛ تجمع اعتراضی دراویش در مقابل اوین

جرس: بدنبال به فشارها و سرکوبهای اخیر، دراویش گنابادی صبح دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، در مقابل در اصلی زندان اوین در اعتراض به بازداشت غیر قانونی دراویش و وکلای آنان در اقدامی مسالمت آمیز و به دور از خشونت تجمع می کنند.

به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ، در این اطلاعیه آمده است که دراویش و پیروان طریقت نعمت اللهی گنابادی به یاد شهید درویش وحید بنانی که برای عقیده اش از جان خویش گذشت و در اعتراض به بازداشتهای اخیر با اجتماع مقابل درب اصلی زندان اوین اعلام خواهیم کرد که ما می خواهیم به حمایت از برادرنمان به زندان برویم .
متن اطلاعیه بدین شرح است :

لا فتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار
بدینوسیله به اطلاع عموم برادران و خواهران ایمانی می رساند که صبح دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، با گرامیداشت یاد شهید درویش وحید بنانی در اعتراض به بازداشت برادرنمان و وکلای دراویش در حرکتی مسالمت آمیز و به دور از خشونت ، براساس حق ملت مندرج در اصل ۲۷ قانون اساسی ، مقابل درب اصلی زندان اوین اجتماع می نماییم و اعلام می داریم که ما هم می خواهیم به زندان برویم ، با توجه به اینکه بازداشتها و سرکوب های اخیر غیر قانونی و به دلیل دفاع دراویش از عقاید و باورهایشان می باشد لذا مسئولین امر در حمایت از حقوق شهروندی دراویش موظف و متعهدند که بسرعت دراویش زندانی را آزاد کنند و پاسخگوی خون شهید وحید بنانی باشند .
آدرس زندان اوین : اتوبان چمران ٬ زیر پل یادگار امام .


و... برگزیده ای از سخنان رهبر معظم جنایتکاران حکومت اسلامی در نخستین اجلاس بیداری اسلامی

...توصیه‌ دیگر، بازخوانی دائمی اصول انقلاب است. شعارها و اصول باید تنقیح و با مبانی و محکمات اسلام تطبیق داده شوند. استقلال،‌ آزادی،‌ عدالتخواهی، تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیضهای قومی و نژادی و مذهبی...(؟!)... توصیه‌ مهم دیگر پرهیز از اختلافات مذهبی، قومی، نژادی، قبیله‌ ای و مرزی است. تفاوتها را به رسمیت بشناسید و آن را مدیریت کنید.هدف نهائی را باید امت واحده‌ اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه‌ دین و عقلانیت و علم و اخلاق،‌(؟!) قرار داد.

... نکته‌ دوم آن است که اسلام گرائی نباید با تحجّر و قشری‌ گری و تعصّبهای جاهلانه و افراطی مشتبه گردد.
اسلام بدون تحجّر و قشری‌ گری و تعصّبهای جاهلانه و افراطی هم داریم؟!
... مرز میان این دو نیز باید پر رنگ باشد. افراطهای مذهبی( مانند بنده و هوادارانم!) که غالباً با خشونت کور همراه است، عامل عقب‌ ماندگی و دور شدن از هدفهای والای انقلاب است، و این به نوبه‌ خود مایه‌ جدا شدن مردم و در نتیجه شکست انقلاب خواهد بود. ( که شد!)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر