۱۳۹۰ خرداد ۱۲, پنجشنبه

هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش به شهادت رسید

مدرسه فمینیستی: خبر کوتاه است: هاله سحابی، فعال جنبش زنان و قرآن پژوه، در مراسم تشیع پدرش مهندس عزت الله سحابی، به شهادت رسید. به گزارش سایت جرس هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش بر اثرضرب و شتم وارده از سوی لباس شخصی ها درگذشت.
هاله سحابی صبح امروز، ١١ خردادماه ١٣٩٠ در صف جلو تشییع کنندگان پیکر مهندس سحابی به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها اعتراض کرده، مورد حمله آنان قرار می گیرد.
ماموران مانع طی مسیر برای تشییع پیکر مهندس سحابی شده اند. هاله سحابی که دسته گلی به دست داشته و پیشاپیش همه حرکت می کرده است با ممانعت ماموران مواجه می شود. ولی او می گوید باید از همین مسیر، تشییع جنازه صورت گیرد.
با مقاومت او ماموران با وارد آوردن ضربات لگد و ... به شدت او را مضروب می کنند. هاله بر اثر ضربات وارده، بیهوش روی زمین می غلطد. برخی از زنان شرکت کننده در مراسم، با مشاهده بیهوشی هاله، به یاری او می شتابند و سعی می کنند با دادن تنفس مصنوعی، وی را تا رسیدن آمبولانس، زنده نگه دارند.
پس ازمدتی، آمبولانس می رسد و تن خسته و بیهوش هاله به بیمارستان محلی منتقل می شود؛ اما متاسفانه معالجات بخش اورژانس بیمارستان، نتیجه نمی دهد و در کمال ناباوری و بهت همگان، دختر ارشد مهندس سحابی به شهادت می رسد.

هاله سحابی که بود؟
هاله سحابی به سال ١٣٣٤ در خانواده مبارز چشم به جهان گشود. و امروز که او درگذشت فقط ٥٦ سال داشت. او یکی از مبارزان قدیمی ایران بود از قبل از انقلاب سوابق مبارزاتی داشت و همینطور بعد از انقلاب. او از اعضای «مادران صلح» بود و عضو رسمی شورای فعالان ملی مذهبی و قرآن پژوه و از فعالان حوزه زنان بود.
هاله سحابی را در ١٤ مرداد ١٣٨٨ در میدان بهارستان و در تجمعی که در مخالفت با برگزاری مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد در خیابان‌های اطراف مجلس، تشکیل شده بود در حالی که سر و صورتش با زخم باتوم، خونفشان بود بازداشت کردند. پس از آن او را به دو سال حبس محکوم کردند و حکم اش به اجرا درآمد و او در میان زنان زندانی اوین بود تا این که خبر سکته و بستری شدن پدرش، مهندس عزت الله سحابی، قلب همه را تکان داد. زندانبانان بالاخره پس از چند روز بستری شدن پدرش، به هاله سحابی مرخصی می دهند تا این آخرین روزهای وداع را در کنار پدر باشد.


درگذشت هاله سحابی، مصداق قتل عمد است
به گزارش خبرگزاری آلمان، شیرین عبادی طی گفتگویی، درگذشت هاله سحابی را ضایعه‌ای بزرگ برای جنبش دموکراسی‌خواهی ایران دانسته و این واقعه را "سند دیگری‌ بر خشونت حکومت جمهوری اسلامی و برگ دیگری‌ از دزدی‌های این حکومت" ارزیابی کرده و گفته است "آنها نه تنها اموال بیت‌المال را می‌دزدند، بلکه مرده‌های مردم را هم می‌دزدند."
خانم عبادی با اشاره به ربایش پیکر مهندس سحابی توسط لباس شخصی ها و دفن وی بدون اجازه حضور مردم و خانواده می‌گوید: "شادروان سحابی به وسیله‌ی خانواده و دوستانش می‌بایستی تشیع و تدفین می‌شد. اما لباس‌شخصی‌ها که در حقیقت مأمورین مخفی حکومتی هستند و فقط از وزارت اطلاعات و سپاه دستور می‌گیرند، اقدام به ربودن جسد می‌کنند و می‌خواهند آن را حتی بدون تشریفات مذهبی دفن کنند که مورد اعتراض پسر آقای سحابی قرار می‌گیرد و در این گیرودار هاله که شاهد این رفتار ناپسند و دزدیدن جنازه‌ی ارزشمند پدرش بود، معترض می‌شود، مورد حمله قرار می‌گیرد و در اثر حمله و عصبانیت ناشی از چنین برخوردی سکته می‌کند و در حقیقت شهید می‌شود."


لاریجانی، فرماندار شمیرانات؛ فرمانده نیروهای لباس شخصی مراسم امروز
سحام نیوز: صبح امروز در مراسم تشییع پیکر مرحوم عزت الله سحابی،که هاله سحابی به دست ماموران لباس شخصی کشته شد؛ محمد معتقد لاریجانی فرماندار شمیرانات و فرمانده حمله به منزل کروبی در شب های قدر نیز حضور چشمگیری داشت. به گزارش منابع موثق سحام نیوز، لاریجانی امروز فرمانده نیروهای مستقر در مراسم را عهده دار بود و برای اینکه شناسایی نگردد درون خودروی پرشیا همراه با ماسک آلودگی هوا، لباس شخصی ها و نیروهای امنیتی را هدایت می کرد.
گزارش تصویری از مراسم خاکسپاری عزت الله سحابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر