۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

در سرمای زمستان حیوانات گرسنه را دریابیم

شاید این مطلب که بارها و بارها یادآوری شده، برای بعضی (کمتر از یک در صد مردم ایران!) تکراری باشد و احتیاجی به یادآوری نداشته باشند، منظور آن ٩٩ در صدی هستند که باید مدام یادشان انداخت!
پس مانده غذایتان را دور نریزید، حتی یک تکه نان میتواند سگی، گربه ای، پرنده ای و یا حیوان دیگری را برای یک شب هم که شده سیر کند و لطفا از گذاشتن غذا در کنار خیابان های پر رفت و آمد خودداری نمایید.
گربه ها شب های سرد زمستان در موتور ماشین ها میخوابند، لطفا قبل از حرکت با زدن ضربه به بدنه ماشین، آنها را از خواب بیدار کنید و لحظه ای از کنار خودروی خود کمی دور شوید زیرا ممکن است بخاطر ترس از انسانها از موتور ماشین بیرون نیایند.
یخ ظرف آب را دو بار در روز بشکنید و از ریختن ضد یخ درون ظرف آب جدا خودداری فرمایید.

ارزن، خرده نان و برنج را برای پرندگان در سطح بالاتری مانند بالکن یا پشت بام بگذارید تا از دسترس گربه ها دور باشند و با تهیه سرپوشی مانع از بارش برف بروی غذا و مدفون شدن آن زیر برف شوید.
اگر نان برای پرندگان، سگها و گربه ها میریزید، آنرا ریز و خرد کنید و اگر خشک است کمی آن را خیس کنید.
طرز ساختن خانه ای گرم برای گربه هایی که در سرمای زمستان به حیاط خانه ی شما پناه میاورند:

لوازم مورد نیاز: یک جعبه میوه چوبی، چند تا میخ کوچک، یک متر نایلون ضخیم یا یک تکه سفره کهنه، چند تا آجر و یک تکه موکت
نایلون یا سفره را داخل جعبه با میخ وصل کنید. این برای جلوگیری از نفوذ سرما و باران به داخل جعبه است.
٣ تا آجر را زیر جعبه میوه قرار دهید تا از سطح زمین کمی بلند تر باشد و باران درون آنرا خیس نکند.
٣ تا آجر را هم درون جعبه (قسمت بیرونی) قرار دهید برای تثبیت لانه و جلوگیری از آسیب پذیری در برابر باد و نفوذ باران و اگر نصف قسمت باز جلوی جعبه را مانند پرده با نایلون بپوشانید که خانه بیشتر از نفوذ سرما و باران در امان باشد دیگه نور علی نور میشه! فقط یادتون باشه نایلون قسمت جلو را حتمن سوراخ سوراخ کنید.
موکت را هم به اندازه جعبه بریده و داخل آن بگذارید، برای گرم تر شدن خانه میتوانید از دو لایه موکت استفاده کنید.
همین! لانه حاضر است! حالا جعبه را گوشه ای در حیاط قرار دهید، چند روز، پس مانده غذایتان را بجای دور ریختن درون ظرفی کنار یا درون جعبه قرار دهید و منتظر شوید تا اولین مهمان تان از راه برسد! و از خودتان راضی و خوشنود شوید که کاری انسانی و مثبت انجام دادید!
احساس خوشایندی است که حتمن باید آن را تجربه کنید!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر