۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

والنتینو پیشگام مد سبز

در آغاز ماه نوامبر ٢٠١٢، صلح سبز (Greenpeace) با طرح ٢٥ سوال ناخوشایند در مورد زنجیره تامین محصولات، ١٥ مارک معروف مد ایتالیایی و فرانسوی را به چالش کشید.
چرا؟ روزانه قطعه ای از آمازون نابود می شود تا راه را برای پرورش دام و تولید چرم برای ساختن کمربند، کیف، کفش و کت باز کنند.
زنجیره ای از رویداد های مشابه در اندونزی اتفاق می افتد، جایی که زیستگاه آخرین ببرهای سوماترایی است نابود می شود تا کاغذ ارزان برای بسته بندی های لوکس تولید شود.
در همین هنگام، در چین، مکزیک و دیگر نقاط دنیا  مواد شیمیایی خطرناک در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرد که تخلیه آن باعث آلودگی منابع ارزشمند آب ما می شود.

این شیوه های خطرناک کسب و کار، منابع طبیعی ما در معرض خطر قرار می دهد و معیشت مردم را تهدید می کند. هر شرکت درگیری باید پاسخگوی اعمال خود باشد. بنابراین ما از این مارک های تجاری می خواهیم تا درمیان بگذارند چه اقدامات و تدابیری را در نظر گرفته اند تا اطمینان حاصل شود که محصولات شان ملوث به تخریب جنگل ها و مواد شیمیایی خطرناک نیست.
این ٢٥ سوال بر روی سه موضوع متمرکز می باشد:
سیاست خرید چرم: آیا چرم مورد استفاده مارک های مد از دامپروری های مرتبط با تخریب جنگل های آمازون تهیه می شود؟
سیاست های خرید خمیر کاغذ: برای ارزیابی اینکه آیا خمیر کاغذی که برای بسته بندی های لوکس استفاده می شود توسط شرکت های بزرگی تولید می شود که جنگلهای بارانی اندونزی را که زیستگاه آخرین ببرهای سوماترایی است تخریب می کنند؟
تولید پارچه: برای ارزیابی اینکه آیا چرخه تولید و فرآوری محصولات لوکس مد با استفاده از مواد شیمیایی خطرناکی است که می تواند منابع آب جهانی را به مخاطره اندازد؟
نتایج این دوئل:
والنتینو (Valentino) طراح مشهور مد در حال حاضر متعهد شده است تا تمام مواد شیمیایی خطرناک منتشر شده را از بین ببرد و استفاده از محصولات تولید شده از جنگل زدایی را به صفر برساند و این درحالیست که Hermès، Trussardi  Dolce&Gabbana، Prada، Alberta Ferretti و CHANEL به درخواست های متعدد صلح سبز پاسخی ندادند و از به اشتراک گذاشتن آنچه در پشت درهای بسته در رابطه با چرم، کاغذ و تخلیه مواد سمی در تولید پارچه می گذرد - به منظور مطالعه و تحقیق -  سرباز زدند.
برای رساندن فریاد اعتراض خود به این سایت بروید و به دوئل مد بپیوندید
فیلم صلح سبز مارک های لوکس مد را برای پاک کردن اعمال خود به چالش می کشد
فیلم مرگ ببر سوماترایی در معرض خطر انقراض  در دام.  در کنار منطقه ای که امتیاز آن به کارخانه های کاغذ سازی APP واگذار شده.
این ببر به مدت هفت روز بدون آب و غذا در دام گرفتار بود و سرانجام به دلیل دیر رسیدن نیروهای امداد و ضعف شدید مرد... کارخانه کاغذ سازی APP هر گونه مسوولیتی را رد کرد.
 در این زمینه بیشتر بخوانید: آنها آبهای کره خاکی مان را مسموم و آلوده میکنند
صلح جهانی سبز: پوما، نایک و آدیداس آماده برای سم زدایی!
ببر ها را از نابودی نجات دهیم که فردا دیر است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر