۱۴۰۱ مهر ۴, دوشنبه

چگونه با بطری نوشابه ماسک ضد گاز اشک آور بسازید

لوازم مورد نیاز:
بطری نوشابه ۲ لیتری
ماسک صورت
نوار چسب (نوار چسب برزنتی داک تیپ) 
چاقو
قسمت تحتانی بطری را از آن جدا کنید. دقت کنید بیش از اندازه از بطری نبرید و در پایان بطری بتواند تمام صورت و چشمان شما را بپوشاند.
در پایین بطری، یک درز پیدا خواهید کرد. با استفاده از چاقو، درز را برش دهید تا کف بطری را کاملن جدا کنید.
بخشی از کناره بطری را هم مانند تصویر به شکل U ببرید.
به یاد داشته باشید که برچسب پلاستیکی اطراف بطری را بردارید. کف U باید حدود ۵ سانتیمتر بالاتر از درب بطری باشد. عرض U شما باید به اندازه‌ای باشد که صورت شما در آن قرار بگیرد. اگر اندازه آن بزرگتر از صورت شما باشد امکان وارد شدن گاز اشک‌آور یا اسپری فلفل به داخل ماسک بیشتر است. 
سپس بندهای ماسک صورت را از اطراف آن جدا کنید.
ماسک خود را در قسمت پایین U شکلی که به تازگی بریده‌اید قرار دهید. ماسک باید کمی به سمت پایین و به سمت درب بطری متمایل باشد. همانطور که در تصویر می‌بینید، یک محفظه کوچک بین درب بطری و ماسک ایجاد شده.
اطراف ماسک را کاملن از داخل به بطری بچسبانید طوری که هیچ منفذ هوایی در کناره‌های بطری باقی نماند تا گاز وارد آن شود و فقط هوا از داخل ماسک قابل استنشاق باشد.
لبه‌های ماسک خود را نیز چسب بزنید. احتمالاً در جایی که بطری را بریده‌اید لبه‌های تیز و ناهمواری خواهید داشت. برای اینکه ماسک کمی راحت تر باشد، مقداری نوار چسب در امتداد آن لبه‌ها قرار دهید.
چهار شکاف در نزدیکی دو طرف برش دهید تا نوارهای ماسک خود را در آن قرار دهید.
نوارهای ماسک را از داخل شکاف‌ها رد کنید. از داخل بطری شروع کنید و به بیرون بکشید. انتهای آن را چند بار گره بزنید تا بیرون نیایند.
برای جلوگیری از ورود هوا به ماسک و برای استحکام بیشتر نوارها، مقداری چسب روی شکاف‌ها قرار دهید.
با چاقوی خود چند سوراخ یا شکاف در درب بطری خود ایجاد کنید. این به شما این امکان را می دهد که وقتی ماسک گاز را بر روی خود دارید کمی هوا دریافت کنید.
ماسک را امتحان کنید. اگر هوای کافی وارد ماسک نمی‌شود، کمی سوراخ‌ها را بزرگتر کنید.
How to Make an Improvised Gas Mask

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر