۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

نگرانی شدید از وضعیت وخیم و اضطراری مجید توکلی


جــرس: در پی مخابرۀ آخرین گزارش ها از وضعیت وخیم جسمانیِ مجید توکلی، دانشجوی زندانی اعتصابی، شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل با ارسال نامه ای سرگشاده به گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد، خواستار اقدامِ عملی آنان شد و همزمان زندانیان سیاسی اوین در حمایت از توکلی دست به اعتصاب غذا زدند. گروهی از دانشجویان دانشگاههای تهران و پلی تکنیک نیز، در واکنش به وضعیتِ ایجاد شده برای مجید توکلی، تهدید به تعطیلی کلاسها و تحریم امتحانات پایان ترم کردند.
مجید توکلی، عضو زندانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، که از آذر ماه گذشته در بازداشت به سر می برد و چندی پیش به ۱۰۲ماه حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و نیز پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده، بامداد دوم خرداد، در پی نگاشتن نامه ای پیرامون وضعیت کنونی کشور و همچنین اعتراض به اظهارات نماینده دادستان در بازدید از زندان اوین، به سلول انفرادی منتقل گردید که همزمان دست به اعتصاب غذای خشک (کامل) زد.
بر اساس آخرین گزارشهای رسیده به جرس، وضعیت سلامتی مجید به شدت نگران کننده اعلام شده و با توجه به اینکه وی از بیماری ریه به شدت رنج می برد، دچار سرفه های خطرناکی گردیده و طبق اعتصاب، از خوردن آب نیز امتناع می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر