۱۳۹۰ تیر ۲۵, شنبه

سوریه تسلیم نمیشود

آنان به مرگ وام ندارند
آنان که زندگی را لاجرعه سر کشیدند
آنان که ترس را
تا پشت مرزهای زمان راندند
آنان به مرگ وام ندارند
آنان فراز بام تهور
افراشتند نام
بیش از یک میلیون سوری به خیابانها آمدند
کلمه: امروز (جمعه ٢٤ تیرماه) و در «جمعه‌ی اسیران آزادی» بیش از یک میلیون معترض سوری به خیابان‌ها آمدند و علیه دیکتاتوری بشار اسد و برای آزادی زندانیان سیاسی شعار دادند.
خبرگزاری رویترز تظاهرات امروز را بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات در سوریه قلمداد کرده و به خصوص حضور مخالفان بشار اسد در دمشق پایتخت این کشور را بسیار پرشمار گزارش کرده است.
تظاهرات امروز در حالی انجام شد که نیروهای امنیتی سوریه به طور کامل در آماده‌باش به سر می‌بردند و حتی برخی مناطق حومه‌ی دمشق در محاصره‌ی کامل آنها بود. اما دهها ایست بازرسی و موانع مختلف نیز نتوانست از حضور مخالفان در خیابان‌های پایتخت سوریه جلوگیری کند.
یکی از شعارهای اصلی تظاهرات امروز سوریه که به نام "جمعه‌ی اسرای آزادی" نامگذاری شده بود، درخواست آزادی زندانیان سیاسی بود؛ زندانیانی که تعداد آنها بیش از ۱۵ هزار نفر گزارش می‌شود.
گزارش نهادهای حقوق بشری، از کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های چهار ماه گذشته در سوریه خبر می دهد.
سربازان سوری از ترس اعدام به مردم بی سلاح شلیک می‌کنند

به گزارش رادیو فردا، دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است ۱۲ سرباز فراری سوریه، در مصاحبه با این سازمان شهادت داده‌اند که اگر تمرد می‌کردند، با خطر مرگ روبرو بوده‌اند.

بنا بر این گزارش این سربازان تاکید کرده‌اند: «کسی که از فرمان شلیک به سمت تظاهرکنندگان سرپیچی کند، خود را در معرض کشته شدن قرار می‌دهد.»

به گفته مقام‌های سوری ماه گذشته در منطقه «جسر الشغور» واقع در استان شمال غربی ادلب، نزدیک به ۱۲۰ نیروی امنیتی سوریه در کمین «گروه‌های مسلح تروریست» کشته شدند.

اما فعالان مخالف دولت سوریه مدعی هستند که این افراد در نتیجه سرپچی از فرمان شلیک به تظاهرکنندگان توسط نیروهای «شبیحه» کشته شده‌اند
کشته شدن شاعر و هنرمند انقلاب
جرس: منابع بین المللی اعلام کرده اند که ابراهیم قاشوش، خواننده جوان سوری که با سرودهای شورانگیز خود برای دستیابی به آزادی در کشورش مبارزه می‌کرد، توسط ماموران امنیتی رژیم بشار اسد به قتل رسیده است. جسد او در رودخانه العاصی در شهر حما رها شده بود.

خبرگزاری دویچه وله نوشته است قاشوش که سرودهای‌اش در رسانه‌های صوتی و تصویری از جمله در سایت یوتیوب منتشر شده بود، توسط ماموران امنیتی بشار اسد بازداشت شد و به قتل رسید. حنجره این خواننده معترض سوری بریده شده است.

ابراهیم قاشوش در میان مخالفان رژیم بشار اسد به نام "بلبل انقلاب سوریه" شهرت یافته بود. او با سرود‌‌هایی که می‌خواند برای رهایی کشورش از چنگال استبداد مبارزه می‌کرد؛ سلاح او در مبارزه‌اش برای آزادی تنها صدای آهنگین‌اش بود.

قاشوش در یکی از سروده‌هایش می‌گوید: "آزادی در راه است، ای بشار مشروعیت تو سقوط "
ابراهيم قاشوش - بلبل الثورة السورية
ابراهيم قاشوش: يلا ارحل يا بشار
جرس: بشار اسد از توطئه خارجی خبر داد: میکروبها را نابود می کنیم

بشار اسد: بیش از ۶۴ هزار مجرم شناخته شده در تظاهرات خیابانی شرکت دارند

آقای اسد، "روشنفکران با افکار کفر آمیز" و افراطی ها را متهم کرد که درصدد نفوذ به سوریه هستند اما گفت این افراد در اقلیت هستند.

او افزود استفاده از زور تنها گزینه موجود برای مقابله با آنها بود، چون این افراد از تظاهرات مسالمت آمیز به عنوان پوششی برای اقدامات خود استفاده می کردند.

فیلم / سوریه: کشتن کودکان، کتک زدن مرد مسن برای ترساندن مردم، شلیک به جمعیت از هلیکوپتر و...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر