۱۳۹۱ مهر ۱۴, جمعه

محمد آزادی؛ عاشورایی گمنام سرانجام آزاد شد

سحام نیوز: محمد آزادی از زندانیان عاشورای سال ۸۸، پس از تحمل ۲۷ ماه حبس، از زندان آزاد شد.

 به گزارش خبرنگار سحام، آزادی بیست و یکم خرداد سال ۸۹ و پس از شناسایی تصاویرش در تجمعات مردی روز عاشورای سال ۸۸، در خانه پدری اش در خرم آباد بازداشت شده بود. او دو هفته در بازداشتگاه اداره اطلاعات خرم آباد نگهداری شد و در این مدت خانواده اش هیچ اطلاعای از او نداشتند. وی در این مدت چندین بار از سوی ماموران اداره اطلاعات مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت. آزادی سپس به زیرزمین ساختمان پلیس اماکن ناجا واقع در خیابان مطهری تهران منتقل شد و سه هفته نیز در انفرادی های آنجا مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفت. وی در تمام این مدت اجازه تماس تلفنی با خانواده اش را پیدا نکرد.
 آزادی پس از آن با درخواست مکرر برای انتقال به بند عمومی، به بند اشرار زندان قزلحصار منتقل شد. او ده ماه در میان زندانیان خطرناک بند اشرار قزلحصار نگهداری شد و در مقابل درخواست های مکررش برای انتقال به زندان اوین پاسخی دریافت نکرد.
قاضی صلواتی: “هنوز خفتت نکردند؟”
 با ارسال پرونده این فعال جنبش سبز به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی در پاسخ به او برای انتقالش به زندانی دیگر گفته بود: “فرستادم اونجا آدمت کنند، فرستادم ادب شی.” او به این زندانی ۲۰ ساله گفته بود: “هنوز توی بند خفتت نکردن؟”
آزادی سرانجام بعد از ۱۰ ماه و با درخواست های مکرر، به اندرزگاه ۸ و سپس به اندرزگاه ۴ و در اتاقی نزدیک محل نگهداری مصطفی تاجزاده منتقل شد. ارتباط او با تاجزاده باعث شد که او را به بند ۷ مجرمان مالی منتقل کنند. او در این مدت بارها درخواست انتقال به بند ۳۵۰ را داده بود که با مخالفت مواجه می شد. محمد آزادی سرانجام در شب یلدای سال ۹۰ به بند ۳۵۰ منتقل شد و در همان زمان بود که حکم ۵ سال حبس او به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی تایید شد.
 محمد آزادی که از انگشت شمار زندانیان بازداشت شده در جریان تجمعات خیابانی بود که چنین حکم سنگینی دریافت می کرد و حکمش نیز به اجرا گذاشته می شد.
 وی در این مدت از حق مرخصی هم محروم بود و از نوشتن توبه نامه نیز خودداری کرده بود. این فعال جنبش سبز شهریور ماه امسال پس از گذراندن بیش از نیمی از حبس ۵ ساله اش از زندان اوین آزاد شد.

 ای شیرمرد آزاده، آزادیت مبارک
 و به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر