۱۳۹۱ مهر ۱۷, دوشنبه

با شکایت اداره نشر ارزشهای دفاع مقدس

الهه موسوی، خبرنگار محیط زیست گلستانی به دادگاه احضار شد
سبزپرس- گروه تشکلها و رسانه ها : در پی شکایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس الهه موسوی روزنامه نگار گلستانی که چند ماهی است در باره تخریب جنگل ناهارخوران برای ساخت موزه جنگ اطلاع رسانی می کند به دادگاه احضار میشود .
سایت "گلستان ما" نوشت: "مدتهاست که بحث پارک موزه دفاع مقدس استان گلستان و ساخت آن جنب تپه نورالشهداء ناهارخوران گرگان نقل محافل خبری و رسانه های داخلی و خارجی شده است . در این بین احتمال داده می شود برخی مخالفتهای غیر اصولی و مصرانه که خواهان تداوم فشار بر سازندگان و مجریان ساخت پارک موزه می باشد ، از روی غرض و تسویه حسابهای جناحی بوده و گرنه خیلی از مخالفین چند ماه پیش امروزه به صف موافقین ساخت پارک موزه دفاع مقدس پیوستند که می توان به عبدالرضا چراغعلی و ذبیح الله میقانی اشاره کرد ، در حالیکه هنوز شاهدیم از جانب این افراد مطالب چند ماه گذشته را نقل می کنند که این مورد با اعتراض چراغعلی و میقانی رو برو شده است" .
سید ابوالحسن میرکریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن قبول موارد فوق گفت : ما در این مدت کل اخبار کذب منتشر شده در فضای رسانه های استانی ، کشوری ، سایتها و خبرگزاری های داخلی و خارجی را رصد کرده و پس از تجزیه و تحلیل آنها دریافتیم برخی مخالفتها از روی ناآگاهی و عدم توجیه طرح بوده که الحمد لله پس از توجیه ، این دسته به جمع موافقان پیوستند . اما برخی از مخالفین پس از ماهها سعه صدر این اداره کل و جوابدهی شفاف به نشریات و خبرگزاری ها ، گویا قصد ندارند بپذیرند که این پروژه ملی بوده و اجماع کشوری و استانی نهادها و سازمانها و مطالبه مردمی پشت سر آن نهفته است . لذا ما بر آن شدیم تا از سردبیر نشریه سلیم (الهه موسوی) که در این مدت از هر روزنه ای علیه ما تاخته و فرهنگ دفاع مقدس و عملکرد برخی نهادها را زیر سوال برده و در لوای دروغ بزرگ تخریب جنگل دل مخالفین نظام را شاد کرده نزد مراجع قضایی شکایت کرده و احقاق حق نماییم .

میر کریمی گفت : "ما در این مدت خیلی کوتاه آمدیم و با سعه صدر با ایشان برخورد کردیم ولی ایشان کوتاه نیامد و لذا ما به جرم تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و اخبار دروغ از وی به دادسرا شکایت بردیم . بلافاصله دادگاه حکم احضاریه وی را صادر کرد و بزودی ایشان برای پاسخگویی و تفهیم اتهام به دادگاه احضار خواهد شد" .
الهه موسوی یکی از خبرنگاران شناخته شده محیط زیست و فعال در عرصه مطبوعات ایران است . وی در چند ماه گذشته گزارش های متعددی از روند تخریب جنگل ناهارخوران برای ساخت موزه جنگ در قلب جنگل منتشر کرده بود.

بزبان ساده: اداره نشر ارزشهای دفاع مقدس از دزدان و جانیان پس از آنکه با تهدید و ارعاب نتوانست الهه موسوی را مجبور به سکوت در مورد تخریب جنگل ناهارخوران کند، به جرم تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و اخبار دروغ ( حالا اگه جرم محارب و اقدام علیه امنیت ملی رو هم بهش اضافه نکنند!) به دادگاه احضار شد تا تفهیم و توجیه شود!
و مهمتر از همه اینکه با تخریب و نابودی این جنگل، مانع آن خواهیم شد تا دشمنان نظام شاد شوند!!!
و آقایون دزدان و جنایتکاران هم حق خود را خواهند گرفت!!!

هفته گذشته نیز، مهدی به آبادی، عکاس خبری، که اقدام به فیلمبرداری از صحنه های قطع درختان جنگل ناهارخوران کرده بود بازداشت شد.
سایت "گلستان ما" به نقل از میر کریمی ، رییس ا داره کل نشر آثار و دفاع مقدس نوشت: ما از اداره کل منابع طبیعی استان مجوز قطع دو درخت را گرفته بودیم که همزمان با قطع این دو درخت ایشان از آن صحنه ها فیلمبرداری کرد که با دخالت نگهبانان تپه نورالشهدا و نیروهای ١١٠ ، ایشان بازداشت شد و پس از شکایت این اداره کل از ایشان به مدت ٢٤ ساعت در بازداشتگاه بسر برد.

یکی نیست بگه خوب شما اگه ریگی به کفش ندارید و مجوز هم داشتید، دیگه از چی می ترسیدید که از صحنه قطع دو درخت فیلمبرداری بشه؟!!!
در همه جای دنیا قطع درختان جرم است، در کشور اسلامی ما فیلمبرداری از قطع درختان!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر