۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

از بیگاری کودکان سوری در ترکیه

تا بیگاری کودکان ایرانی و کودکان مهاجر در ایران!!!
ادامه درگیری میان داعش و حزب متحد کردهای سوریه ۲۰۰ هزار پناهنده سوری را به سوی ترکیه روانه کرده است.
مجله مهر - مسعود شایگان: نزدیک به نیمی از این مهاجران را کودکانی تشکیل می دهند که بسیاری از آن ها چاره ای ندارند جز آن که برای تامین مخارج خانواده خود ۷ تا ۱۲ ساعت در روز کار کنند. کودکان سوری همه جا کار می کنند، از نانوایی ها تا رستوران و تعمیرگاه های ماشین. و همه این کارها تنها برای درآمدی معادل ۲ دلار و یا کم تر در روز است. که این درآمد چیزی در حد همان بردگی برای کودکان سوری است.
کودکانی که به همت سیاست های چندسال اخیر دولت ترکیه کشورشان نابود شده و حالا برای زنده ماندن مجبور هستند تقریبا به صورت رایگان در ترکیه کار کنند تا زنده بمانند.
کودک یازده ساله سوری همراه با برادران و نیز مادر خود به ترکیه مهاجرت کرده است. پدر او در لبنان کار می کند. وظیفه این کودک تمیز کردن تعمیرگاه و چای بردن برای صاحب آن جاست.
جلال و خانواده ش در انباری مخصوص کالا زندگی می کنند. او باید نانوایی را تمیز کند و نان ها را بسته بندی کند و در ازای ۷ تا ۱۲ ساعت کار در روز، تنها ۱ یورو دریافت می کند!
محمد به همراه ۹ برادر و خواهر خود از کوبانی به ترکیه آمده و در تعمیرگاه ماشین مشغول به کار است. همه خانواده محمد در کمپ آوارگان سوری زندگی می کنند.
محمود تنها ۱۰ سال دارد و روزانه به ازای کاری که در میوه فروشی انجام می دهد، ۴ تا ۷ هزار تومان (۱ تا ۱.۷ یورو) دریافت می کند.
علی از کوبانی به ترکیه مهاجرت کرده است و همراه با برادرش در یک مغازه شیرآلات کار می کنند.
عزیز پس از حمله داعش به کوبانی مجبور به ترک آن جا شده است و دور از برادرش در کارگاه تعمیر ماشین های کشاورزی مشغول به کار است.
وظیفه اصلی مصطفی در طول ۷ تا ۱۲ ساعتی که در رستوران کار می کند شستن ظرف ها در ازای روزی ۴۰۰۰ تومان مزد است.
فرزاد در پیتزا فروشی کار می کند و برای هر روز کار خود ۲۰۰۰ تومان دریافت می کند.
حالا شما بگید چرا در حکومت ناب محمدی؛ نزدیک ۲ میلیون کودک ایرانی که در کشوری زندگی می کنند که روی نفت خوابیده و جنگی هم در کار نیست٬ باید بجای تحصیل و تفریح٬ در سرمای سخت و سوزان و گرمای طاقت فرسا٬ بخاطر یک لقمه نان تن به دشوارترین کارها دهند؟
بیشتر بدانید:
خرید و فروش کودکان کار از صد هزار تا پنج میلیون تومان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر