۱۳۹۴ فروردین ۲۲, شنبه

معبد ببر سرانجام تعطیل شد

 سه چیز نمی تواند برای مدت طولانی پنهان بماند؛ خورشید، ماه و... حقیقت! بودا 
معبد دهشتناک ببر در تایلند که شکنجه گاه ببرها و بسیاری از حیوانات دیگر بود٬ تعطیل شد .
ببرها به دو مرکز امداد و نجات حیات وحش در استان راچابوری (Ratchburi) منتقل شدند.
خانه جدید ببرها (تصویر زیر) در راچابوری که شامل یک لانه در پشت٬ یک استخر و بخش بیرونی که ببرها از نور خورشید لذت ببرند. فضای این محوطه بیشتر است از آنچه در این تصویر دیده می شود٬ این تنها بخش جلویی آن است.
از تعداد زیادی از حیوانات معبد ببر٬  از جمله این سه ببر (تصویر زیر) هیچگونه اثری نیست. 
معبد حاضر به افشای محل نگهداری آنها نیست. اندک امیدی هست که آنها هنوز هم جایی بر روی زمین باشند.
امیدواریم که اگر این سه موجود زیبا را به مزرعه ببرها فرستاده اند٬ مرگ٬ پیش از آنکه درون این مکان تیره و دهشتناک را دیده باشند٬ آنها را از درد و رنجی که در انتظارشان است نجات داده باشد...
این معبد بودایی در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک معبد جنگلی و پناهگاهی برای حیوانات وحشی به حساب می آمد. 
پس از آنکه فیلمی مستند از "معبد ببر" توسط کانال تلویزیونی "Animal Planet" در سراسر جهان پخش شد، این مرکز تبدیل شد به یک مقصد توریستی و گردشگری تایلند که روزانه صدها نفر بازدید کننده از سراسر جهان را بخود جذب می کند.
در این باغ وحش دهشتناک راهبان بودایی٬ بیش از ۱۰۰ ببر٬ چند گله گوزن (پنج گونه) و همچنین طاووس، گاومیش، گاو، بز، اسب، بنتنگ - گونه‌ای از گاو وحشی مقیم شرق آسیا٬ این گونه در خطر انقراض قرار دارد - خارپشت، گراز، گربهٔ مُشکین، شیر، گرگ٬ شغال٬ خرس و گونه های مختلف پرندگان حفاظت شده به اسارت درآورده شده بودند تا از طریق جذب گردشگران خارجی٬ فساد در معاملات، تجارت غیر قانونی، سوء استفاده و استثمار٬ منبع درآمد عظیمی برای راهبان بودایی شوند.
 حال این سوال پیش میاید که این راهبان از خود گذشته٬ سرانجام به کار عبادت و درون‌پویی شان خواهند پرداخت یا باز برای کسب درآمد و شهرت نقشه ی دیگری در سر می پرورانند؟!!!
در مورد معبد ببر بیشتر بدانید:
پشت پرده معبد ببر
معبد یا تجارت ببر؟
آیا پولهای اهدایی و درآمد کلانی که از بازدید کنندگان و گردشگران عاید معبد ببر می شود٬ صرف حفظ زیستگاه ها و حفاظت از ببرهای در طبیعت می شود؟

نه خیر!!! صرف ساختمان جدید معبدی می شود تا راهبان بودایی در آنجا٬ گرایش‌های نفسانی خود را کنار بگذارند و به ساحل رستگاری برسند!!!
از پول های اهدایی مردم برای حفاظت از ببرها٬ یک هتل زیبا هم ساخته شده بود ولی نه برای ببرها!!! بلکه برای گردشگرانی که برای شکنجه و آزار ببرها به معبد می آمدند!!!

و... زیستگاه ببرها در معبد
راه اصیل هشتگانه (به سانسکریت: āryāṣṭāṅgamārga) از اصول اصلی آموزه‌های بودایی است. این راه به باور بوداییان راه رها شدن از رنج‌ها dukkha و رسیدن به بیداری روحی است.
فیلم/ راهبان معبد ببر ادعا می کنند که ببرها را از دست شکارچیان نجات داده اند و آنها آزادانه و بطور مسالمت آمیز در میان راهبان معبد که فعالانه به کار حفاظت و نجات  آنها مشغول اند٬ زندگی می کنند!!!
فیلم ها را ببینید و خودتان قضاوت کنید
فیلم نخست
فیلم دوم
فیلم سوم
فیلم چهارم
فیلم پنجم
فیلم ششم
فیلم مستند "معبد ببر" توسط کانال تلویزیونی "Animal Planet" که باعث شهرت و معروفیت راهب اعظم شد و او را به این فکر انداخت که کسب پول و ثروت از راه آزار و استثمار حیوانات٬ شیرین تر و آسان تر است از راه اصیل هشتگانه بودا!
بخش نخست
بخش دوم
بخش سوم
بخش چهارم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر