۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

بعد از مهار بيابان زايي ، ديده بان طبيعت بختياري هم به محاق رفت! چرا؟

تارنمای انجمن اعضای هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع: همزمان با ١٢ ارديبهشت – روز معلم – طبيعت زيباي بختياري يكي از معلم هاي دلسوز محيط زيست كم‌نظيرش را از دست داد. باورتان مي‌شود؟ مهندس هومان خاكپور، بي شك يكي از كارشناسان باتجربه و دلسوز منابع طبيعي كشور است كه ثمره‌ي سال‌ها تجربه‌ي خود را در قالب انديشكده‌ي مجازي‌اش با عنوان " ديده بان طبيعت بختياري" به عموم مشتاقان پرشمارش هديه مي‌داد. اما شوربختانه بايد اعلام كنيم كه پس از تارنماي مهار بيابان زايي، اينك نوبت به ديده بان طبيعت بختياري رسيد تا به محاق رفته و اهالي سختكوش چهار محال و بختياري از ارتباط مستقيم و بي واسطه با انديشه هاي اين معلم فرهيخته و باتجربه خود محروم شوند.
واقعاً چرا؟ چرا نبايد سازمان‌هاي مسئول در حوزه منابع طبيعي و محيط زيست كشور اعتراض رسمي خود را به اين روند اعلام كنند؟ مگر نه اين است كه يكي از وظايف مهم اين دو نهاد، افزايش آگاهي رساني در حوزه محيط زيست و منابع طبيعي است؟ و مگر نه اين است كه امثال هومان خاكپور و محمد درويش به صورتي داوطلبانه داشتند بخشي از اين مسئوليت را انجام مي‌دادند. چرا نبايد يكبار و براي هميشه خشم خود را از فيلترينگ وبلاگ هاي علمي اعلام داريم؟
چنين است كه انجمن اعضاي هيأت علمي مؤسسه تحقيقات جنگل‌ها و مراتع ضمن محكوم كردن فيلترينگ سايت‌هاي محيط زيستي و علمي، از مسئولين امر مي‌خواهد تا با پيگيري چرايي وقوع و تكرار اين ماجراهاي تلخ كه بي شك سبب دلسردي فعالان و كارشناسان محيط زيست و منابع طبيعي را فراهم مي‌آورد، دستور رفع فيلترينگ از پايگاه هاي اطلاع رساني در وبلاگستان محيط زيستي فارسي زبان را صادر كنند.
رفع فيلتريگ از وبلاگ ديده بان طبيعت بختياري
خوشبختانه در كمتر از ٢٤ ساعت با پيگيري هاي به عمل آمده و به خصوص همراهي و حمايت مدير خبرگزاري ايسنا در شهركرد ظاهراً مشكل فيلترينگ سايت ديده بان طبيعت بختياري حل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر