۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

محمود احمدی نژاد: غربی ها ابرها را دستکاری کرده اند تا باران به ایران نبارد

جــرس: محمود احمدی نژاد امروز پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه، در مراسم افتتاح سد كمال صالح در استان مركزی ادعا کرد "طی چند سال اخیر غربی ها به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها دستکاری و تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نمی رسد."
احمدی نژاد با بررسی وضعیت بارش و تغییرات آب و هوایی در یك سال اخیر در منطقه آسیا و اروپا تصریح كرد: بر اساس اخباری كه صحت آن در مورد وضعیت آب و هوا مورد تایید قرار گرفته است، كشورهای اروپایی با استفاده از تجهیزاتی خاص، به گونه ای عمل كرده اند كه ابرها تخلیه شده و ابرهای بارش زا به كشوری های منطقه از جمله ایران نرسد.
قابل توجه جناب احمدی نژاد که با وجود این که هاله نور را دیده، کماکان اجنه دورش را گرفته اند!!!
جناب رییس جمهور
هلند کشوری است کوچک در شمال غربی اروپا. در واقع یک دلتای سرسبز است که رودخانه‌هایی چون Rijn-Maas-Schelde از میان آن می‌گذرد. بخش‌های وسیعی از سرزمین هلند را کشتزارها و چراگاه‌های سرسبز تشکیل می‌دهند و دریاچه هاو نهرها و جنگلهای طبیعی و مصنوعی در آن به وفور یافت می‌شود. هلند سرزمینی پر باران است با زمستانهای طولانی و تابستانهای کوتاه و ملایم. بادهای تند بخصوص در مناطق ساحلی از ویژگیهای جوی آن است و سیلابهای موسمی تهدیدی همیشگی اما کنترل شده برای این سرزمین کوچک محسوب می‌شوند.
ایکاش این کشورهای اروپایی، بنابراین از جمله هلند که قدرت این را دارند که ابرها را دستکاری و تخلیه کرده اند تا ابرهای بازش زا به ایران نرسد، یک کاری هم میکردند تا ابرهای بارش زا بالای کشور خودشان بمانند و ببارند!!!این هم از اخباری در رابطه با خشکسالی های اخیر هلند:
به طور معمول در ماه آوریل ٤٢ میلیمتر باران میبارد، در این سال تنها ٨ میلی متر باران باریده.
در حال حاضر وخامت اوضاع به حدی است که باید ١٠٠-٥٠ میلیمتر باران ببارد تا سطح آب به حد عادی برسد.
خشکسالی در هلند طبیعت را طوری تحت تاثیر قرار داده که سطح برگ درختان، کوچکتر از اندازه طبیعی شان در این فصل است.
یکی دیگر از عواقب نامطلوب خشکسالی خطری است که آبزیانی مانند قورباغه ها و ماهی ها را تهدید میکند.
در عین حال وجود این خشکسالی باعث افزایش خطر آتش سوزی میشود.
در ادامه خشکسالی های اخیر، سطح آب در برخی از حوضچه های اطراف رودخانه IJssel بقدری پایین آمده تا جایی که خطر مرگ، ماهی های این حوضچه ها را تهدید میکند.
در این میان محیط بانان و فدراسیون ماهیگیری به همراه داوطلبان به کمک ماهیان شتافتند و هزاران ماهی کپور ، اردک ماهی و مار ماهی را بطور موقت به رودخانه IJssel منتقل شدند.بگفته جنگلبانان، سطح آب حوضچه های اطراف IJssel حداقل یک متر باید بالا بیاید تا ماهی ها دوباره بتوانند در آن شنا کنند.
فرق ایرانی ها و هلندی ها، هنگام خشکسالی و کم آبی رودخانه ها.زاینده رود و رمق آخر ماهی های نیمه جان
یکی دیگر از مشکلاتی که بر اثر خشکسالی و نشست آب پیش آمده، به شن نشستن و کج شدن خانه های قایقی در هلند است.
حالت طبیعی یک خانه ی قایقی با ارتفاع کافی آب
البته این را هم باید اضافه کنم که دولت هلند، احمدی نژاد را متهم نکرده که با استفاده از جن و رمال باعث نباریدن باران و خشکسالی شده است! و بجای اینکه دست روی دست بگذارد و به خواندن دعای باران بسنده کند، تا حد امکان با اقداماتی نظیر آبپاشی و منتقل کردن ماهی ها و دیگر راهها، سعی در مبارزه با خشکسالی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر