۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

کمبود امکانات آتش نشانی/ 5 عضو یک خانواده زنده زنده در آتش سوختند



قبل از هر چیز این دو خبر را بخوانید تا از یکی از دلایل کمبود امکانات آتش نشانی آگاه شوید:
همشهری: مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از احداث ٣٤ باب مسجد خبر داد و گفت: از سال ٨٦ تا‌کنون تنها در زمینه تعمیر، تجهیز و تکمیل مساجد، ٦٩,٥ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است. عبدالمقیم ناصحی با تاکید بر کیفیت ساخت مساجد جدید ادامه داد: مساجد ساخته شده توسط شهرداری به تمامی امکانات تجهیز شده است و در متراژ قابل‌قبول، دارای فضاهای کاربردی، امکانات سرمایشی و گرمایشی، مجهز به خانه عالم و خانه خادم و به‌صورت مفروش آماده تحویل شده است.
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ساخت مساجد را جزو حقوق شهروندی مردم پایتخت تعریف کرده است...
خبرگزاری فارس: مدير كل بازرسی ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور از فعاليت ٧٢ هزار مسجد در كشور خبر داد و گفت: تا پايان برنامه پنجم اين تعداد بايد به ٩٢ هزار مسجد افزايش ‌يابد.
مدير كل بازرسی ستاد عالی كانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد كشور نگاه كردن به خانه خدا را عبادت دانست و تصريح كرد: مسجد كاركردهای فراوان دارد ( از جمله پر کردن جیب دزدها و حقه بازانی مانند ایشان!) و محل آموزش دين و معارف و شعبه‌ای از بهشت است.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، ساعت هفت بعد از ظهر و نزدیک غروب روز شنبه بود، نمی‌شد راننده‌ای این صحنه را ببیند و ترمز نکند. حادثه آن قدر دلخراش بود که حس کنجکاوی هر رهگذری را تحریک می کرد. خودرو پراید آن چندان بین یک دستگاه پژو ٢٠٦ و تریلی گیر کرده بود که امکان جدایی نبود.
سرنشینان پراید برای نجات فریاد می‌زدند و درخواست کمک می‌کردند. درهای ماشین قفل شده بود و از دست کسی کاری بر نمی‌آمد نگاه‌های شاهدان بهت‌زده بود و منتظر. همه انتظار رسیدن نیروهای آتش نشانی را می‌کشیدند. اما انگار خبری از سرآمدن انتظار نبود.

و اما کمی بعد، به یک باره قلب‌ها از تپش باز ماند کپسول "سی ان جی" خودرو پراید آتش گرفت و غروب زندگی خانواده ٥ نفری در مقابل دیدگان شاهدان ماجرا از راه رسید و تمامی آنان گرفتار حرق شده و زنده زنده در آتش سوختند.یکی از شاهدان این ماجرا در خصوص این حادثه در گفتگو با خبرنگار مهر در قم گفت: « تا کنون حادثه ای به این تلخی را تجربه نکرده بودم، پدر و مادر و فرزندانشان از همه طلب کمک می کردند اما واقعا ما کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم قبل از انفجار خودرو مردم کمک کردند و با شکستن شیشه خودروی دیگر، سرنشینان آن را نجات دادند اما این خانواده...»‌
صد حیف که چقدر دیر رسیدند
در حالی که اشک در چشمان آقای صفری حلقه زده بود، ادامه داد:« مردم برای درخواست کمک با آتش نشانی قم تماس گرفتند اما آنها اعلام کردند این محور جزء محدوده وظایف ما نیست و ما اجازه اعزام نداریم، اما بالاخره نمی دانم چگونه قبول کردند اما صد حیف که چقدر دیر رسیدند.»عباس آقاجانی یکی دیگر از شاهدان ماجرا بیان داشت:از کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی در شهر سلفچگان به شدت انتقاد کرد و گفت:‌« ما از شورای شهر شهر سلفچگان به شدت گلایه داریم چرا که شهرداری قم از درآمد میلیاردی عوارض شهر ما استفاده می کند اما به ما امکانات و خدمات نمی‌دهد.»
سرگرد مختار پناهی، فرمانده پلیس راه سلفچگان با اشاره به این که هر هفته حوادث رانندگی دلخراش و برخی منجر به فوت زیادی در این محور روی می دهد، گفت:« بارها درخواست شده تا یک ایستگاه آتش نشانی با امکانات کافی در شهر سلفچگان احداث شود چرا که مرکز فعلی تنها جایگاه ماشین آتش نشانی به همراه یک تانکر آب است، اما تا کنون متأسفانه این کار اجرایی نشده است و همین کم توجهی نیز باعث شده تا هر روز جان عده‌ای با خطر جدی مواجه شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر