۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

ترانه تلخ؛ بغضهای فروخورده

شعر جدید آریا آرام نژاد، خواننده جوان حامی جنبش سبز با نام "ترانه تلخ" منتشر شد.
به گزارش جرس، وی دراین شعر جدید سیاستهای اقتصادی و آسیب های اجتماعی را در قالب ترانه بیان کرده و از فشاری که به مردم وارد می شود انتقاد کرده است.
آرام نژاد می گوید: ترانه تلخ ، روایتی است از خودفریبی انسانهایی که از روی سادگی و روشن نگری ، بیشتر از کردار ، به شعارها دل می بندند این ترانه داستان زندگی من نیست. این ترانه برگرفته از بغضهای فروخورده پیرمردی است که تشنه عدالت بود..
آریا آرام‌نژاد که از خوانندگان جوان موسیقی ایران است، پس از انتخابات آهنگ "علی برخیز" وی با استقبال بسیاری مواجه شد.
در پی انتشار این آهنگ آرام‌نژاد ۲۶ بهمن ماه سال ۸۸، توسط اداره اطلاعات بابل به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد. و بازداشت وی ۴۴ روز به طول انجامید که تمام این مدت را در بند انفرادی زندان متی‌کلا شهرستان بابل سپری کرد.

وی در جلسه رسیدگی به اتهامات با قرائت متن دفاعیات خود به شرح شکنجه‌های روحی و جسمی که از سوی بازجویان و ماموران زندان بر او وارد شد پرداخت.
تهدید به اعدام، دو ماه بازداشت انفرادی در سلول سه متری، اجبار به عبور پابرهنه از روی خون یک مبتلا به ایدز در سلول مجاور، اخبار دروغ درباره همسر، فحاشی و درآوردن لباس‌ها، بخشی از برخوردهای ماموران اطلاعات و زندان متی‌کلای مازندران در مورد او بوده است.
آرام نژاد در این دفاعیات به قاضی پرونده خود گفته بود: نگرانی من از قضاوت شماست! بازجوهایم قاطعانه گفتند که شما مهره آنها هستید..

وی طی ابلاغ حکم مراجع قضایی به اتهام "اقدام عليه امنيت ملی " و "تبانی برای براندازی نظام در پی اجرای آهنگ علی برخيز" به ١٠ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

این حکم توسط مراجع قضایی و از طریق تماس تلفنی به وی ابلاغ شده است.

ترانه "يه روز خوب" با صدای آریا آرام نژاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر