۱۳۹۰ خرداد ۱, یکشنبه

مجید توکلی، شرف جنبش دانشجویی، زادروزت خجسته باد و بزودی آزادیت...

بر آستان جانان گر سر توان نهادن
گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد
مجید توکلی: می دانم روزهای سخت تری در انتظار است و راهی را که آغاز کرده ایم، سرانجام به پایان خواهیم رساند و بی تردید خانواده ها مهمترین مشوق و حامی این مسیر خواهند بود. چنانچه پس از خرداد ۸۸ و در حالیکه تازه برای دومین بار از زندان آزاد شده بودم خانواده ام عاملی موثر در ادامه فعالیت هایم بودند. اگر اندوه کشته شدگان و بازداشت شدگان روح و جان مادرم را نمی آزرد و اگر مادرم در درد و اندوه فراوان مردم سرزمینم نمی گریست، شاید چون عده ای از دوستان به پندار اینکه وظیفه خود را به انجام رسانده ام، دیگر لزومی به حضور در اعتراضات و فعالیت ها نمی دیدم. به هر حال می دانم امروز این پدر و مادر که در تمام طول زندگی از ایشان ایستادگی و صبوری را آموخته ام، این چنین خواهند ماند. و تنها بیان درخواستی برای تامین سلامت ایشان بر عهده من است و امیدوارم دوستان این امر را مدنظر قرار دهند.
مادر مجید توکلی: ترا بخدا بگذارید صدای مجید را بشنوممادر مجید توکلی با اشاره به اینکه هیجده ماه است که نتوانسته فرزند خود را ببیند، می گوید: " هیجده ماه است که او را ندیدم و از بهمن ماه که تلفنش را قطع کردند از شنیدن صدای پسرم هم محروم هستم. من دیروز به زندان زنگ زدم و شرایط مریضی ام را برایشان گفتم و به آنها گفتم انتظار زیادی ندارم فقط می خواهم حداقل صدای مجید را بشنوم ترا بخدا بگذارید صدای مجید را بشنوم اما گفتند دست ما نیست. برای یک مادر هیجده ماه فرزندش را نبیند و چهار ماه صدای او را نشنود خیلی عذاب آور است آن هم در یک کشور اسلامی! حالا مجید که در زندان است بعنوان یک زندانی حق و حقوقی دارد یا نه؟ و یا خانواده زندانیان سیاسی حق و حقوقی دارند یا نه؟"
مجید توکلی در تاریخ ۱۶ آذر ماه بعد از مراسم روز دانشجو در مقابل دانشگاه پلی تکنیک توسط مامورانی که منتظر وی بودند بازداشت شد. توکلی به ۸ سال زندان محکوم شد که حکم وی به قرار زیر است: ۵ سال به دلیل اجتماع و تبانی، ۲ سال توهین به رهبری، ۱ سال تبلیغ علیه نظام، ۶ ماه توهین به رئیس جمهور، ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ۵ سال ممنوع الخروج از کشور.
به همین مناسبت "جرس" با مادر مجید توکلی در خصوص دلتنگی ها و خواسته هایش به گفتگو پرداخته

سخنرانی شجاعانه مجید توکلی ١٦آذر٨٧ دانشگاه تهرانسخنرانی مجید توکلی ١٦ آذر ٨٨

فراخوان برای بزرگداشت مجید توکلی در سالروز تولد ویجمعی از فعالان دانشجویی در تلاش هستند تا در آستانه سالگرد تولد مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت، پایداری وی را گرامی دارند.
به گزارش دانشجونیوز این فعالان دانشجویی در فراخوان خود گفته اند: "ما جمعی از فعالان دانشجوئی، هم دانشگاهیان و دوستان مجید توکلی، در سالگرد ٢۵ سالگی تولد مجید توکلی بر آن شده ایم تا در حمایت از فکر، قلم، اراده و ایمانش، به ادامه بازداشت غیرقانونی اش اعتراض کنیم و یکصدا خواهان آزادی بی قید و شرط این فعال دانشجوئی شویم."


آدرس صفحه مرتبط با مجید توکلی در فیس بوک کمپین:http://www.facebook.com/tavakolimajid

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر