۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

مادر رسول بداقی، معلم زندانی بدون ملاقات پسرش در گذشت

جــرس: درحالیکه روز گذشته (چهارشنبه یازدهم خرداد) وضعیت جسمانی رسول بداقی، معلم زندانی و عضو هیات مدیرهٔ کانون صنفی معلمان بر اثر تداوم اعتصاب غذا وخیم گزارش شده بود، منابع حقوق بشری گزارش دادند که همان روز مادر این زندان سیاسی، درگذشت.
به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، تلاش خانواده بداقی برای دریافت مرخصی رسول بداقی جهت آخرین دیدار با مادر بی‌نتیجه ماند و این زندانی علی رغم اعتصاب غذا همچنان در سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج و در بی‌خبری از مرگ مادرش نگهداری می‌شود.
ابراهیم بداقی، برادر این معلم زندانی پیش‌تر با تایید خبر سکته قلبی مادر یادآور شد: مادرم پس از شنیدن خبرهایی در مورد افزایش فشار بر رسول دچار نارسایی قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، در بخش مراقبت‌های ویژه (ای سی یو) بستری شده است.

مراسم تشیع مادر وی، در شهرستان کوهدشت (لرستان) و با حضور بستگان برگزار گردید.

افزون بر مراسم امروز صبح و بعدازظهر، روز یکشنبه (پانزدهم خرداد) نیز بر مزار وی، مراسم بزرگ داشتی برگزار خواهد شد.

رسول بداقی، فعال صنفی معلمان از تاریخ دهم شهریور ۸۸ در زندان بسر می‌برد و تاکنون نیز، حتی یک روز به مرخصی نیامده است.

گفتنی است در پی تداوم اعتصاب غذا از سوی برخی از زندانیان رجایی شهر رسول بداغی یکی از اعتصاب کنندگان به سلول انفرادی منتقل شده است.

رسول بداغی، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران که به ۶ سال زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شده است و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر می باشد، در پی اعتصاب غذای خود از سوی مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شده است.

جمعی از زندانیان سیاسی به نام های آقایان منصور اسانلو، رسول بداقی، عیسی سحر خیز، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجید توکلی، بهروز جاوید تهرانی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی از روز یکشنبه اول خرداد، در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بد رفتاری ماموران زندان، اعتصاب خود را تا رسیدن به اهداف خود آغاز کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر