۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

شادی و پایکوبی جوانان یمنی در پی خروج علی عبدالله صالح از کشور

جــرس: در حالیکه روز گذشته گزارش هایی پیرامون زخمی شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن بر اثر حملات مخالفان و انتقال وی و گروهی از مقامات دیگر به عربستان جهت معالجه منتشر شده بود، روز یکشنبه پنجم ژوئن، خیابان‌های صنعا شاهد شادی و پایکوبی مردمی بود که اعتقاد داشتند خروج صالح از کشور، به معنای پایان یافتن بیش از ۳۰ سال حکومت وی بر یمن خواهد بود.
این درحالیست که مقامات و منابع دولتی یمن همچنان ادعا می کنند که رییس جمهور که بر اثر انفجار و حملات روز جمعه در کاخ ریاست جمهور‌ی دچار جراحاتی شده، برای درمان کشور را به قصد عربستان سعودی ترک کرده، ولی پس از درمان به یمن باز خواهد گشت.
بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، علی‌عبدالله صالح به همراه ۳۵ تن از نزدیکانش، شامگاه شنبه با دو هواپیما وارد ریاض شده و از سوی مقامات ارشد سعودی مورد استقبال قرار گرفتند، و یک منبع سعودی نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که صالح بلافاصله برای درمان به بیمارستان ارتش عربستان منتقل شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه نیز، هنگام ورود رئیس جمهور یمن به ریاض، و زمانی که وی از هواپیما خارج شد، جراحاتی بر روی گردن، سر و صورت وی مشاهده شده و قرار است در بیمارستان ترکش‌هایی را که به او اصابت کرده بیرون بیاورند و احتمال می‌رود که گردن و صورت وی نیز تحت عمل جراحی پلاستیک قرار بگیرد.
این گزارش افزود هنوز مشخص نیست چه افرادی با رئیس جمهور یمن به عربستان سفر کرده‌اند، اما مقامات سعودی گفته‌اند که برخی از اعضای خانواده با وی وارد عربستان شده‌اند.


گفتنی است فرزند ارشد صالح که به اعتقاد مخالفان حکومت یمن، پیش از آغاز ناآرامی‌ها در آن کشور، خود را برای جانشینی پدر و در دست گرفتن قدرت آماده می‌کرد، همچنان در یمن حضور دارد.
در گزارشی دیگر اینکه العربیه اعلام کرد "در نبود صالح در یمن، عبدالرحمن منصور هادی، نایب رئیس جمهور اداره امور را در دست دارد."
طبق آخرین گزارش ها، هم اکنون بسیاری از جوانان یمنی برای شادی، در میدان «دانشگاه» صنعا جمع شده اند و یکی از تجمع‌کنندگان به سی ان ان گفته است "بسیار خوشحال هستیم، چون رژیم توسط انقلابی صلح‌آمیز سرنگون شده است."

همچنین با انتشار خبرهای مربوط به خروج رئیس جمهور از کشور، خبرنگاران از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار در شهر گزارش داده‌اند.
لازم به یادآوری است از زمان آغاز تظاهرات اعتراضی در یمن از ماه ژانویه امسال، دست‌کم ۳۵۰ نفر کشته شده‌اند و رئیس جمهور آن کشور بارها وعده اصلاحات، کناره گیری از قدرت و همچنین تفویض آنرا داده بود، اما سریعا از آنها چشم پوشی کرد.

عظما آماده باش!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر