۱۳۹۰ خرداد ۲۳, دوشنبه

بر اثر اعتراضات جهانی، دولت رومانی به کشتار جمعی سگهای خیابانی ادامه نخواهد داد!

بيا فلک را سقف بشکافيم و طرحی نو دراندازيم
بر اثر اعتراضات و فشار های داخلی و بین المللی ، دولت رومانی تصمیم گرفت طرح کشتار ٣ میلیون سگ خیابانی را در رومانی به اجرا در نیاورد.
در رومانی حدود سه میلیون سگ خیابانی زندگی می کنند. مجلس رومانی در اوایل سال جاری به طرحی که اجازه کشتار سگها را از طریق مسموم کردن، زدن به قصد کشتن و یا گرسنگی دادن تا مرگ در پناهگاه ها می داد، رای داد.
این طرح دولت رومانی منجر به اعتراضات بسیاری در داخل و خارج از کشور شد.
یکی از این فشار ها و اعتراضات از سوی حزب حیوانات هلند بود که از دولت هلند خواستار اقدامی علیه این طرح دولت رومانی شده بود.
از نظر حزب حیوانات هلند این حرکت وحشیانه، برای کشوری که عضو اتحادیه اروپا است، غیر قابل قبول است.
چند روز پیش خبر رسید که دولت رومانی این طرح را پس گرفته و با تغییراتی که در قانون حمایت از حیوانات رومانی داده، به هر شهرداری این اختیارات داده می شود تا خود برای حل مشکل ازدیاد سگهای خیابانی، راه حلی پیدا کند.
دولت رومانی در حال حاضر سرگرم مشورت با گروه های مختلف حمایت از حیوانات، برای ایجاد پناهگاه ها و برنامه های درمان، مراقبت و عقیم سازی است.
کشتن سگها فقط در موارد استثنایی ، آنهم از طریق کشتن از سر ترحم مجاز می باشد.
در اینجا و اینجا و اینجا میتوانید فیلمهایی از کشتار سگها در رومانی پس از تصویب طرح کشتار حیوانات مشاهده نمایید.
سرزمینی برای زندگی: فیلمی از پروژه ای برای حمایت از سگهای خیابانی رومانی که ساختمانش به کمک "Lamento Rumeno" عضو انجمن حمایت از حیوانات ایتالیا ساخته شده.
البته قصد ندارم با این خبر دوستداران حیوانات در ایران را امیدوار کنم، زیرا در کشور ما قوانین اسلامی حکم فرماست که قوانینی ضد انسان و حیوان است. و تا زمانیکه قوانین اسلامی بر کشور ما حکم رانی میکند امیدی به دیدن چنین صحنه ها و پروژه هایی در کشورمان نیست!
این سگها در رومانی کشته شده اند ولی وحشیانه تر از این در جمهوری اسلامی اتفاق میافتد و اجازه فیلمبرداری از آن را به کسی نمیدهند.
دیده بان حقوق حیوانات: شهردار منطقه یک بیرجند گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون؛ ۱۱۰۰ قلاده سگ ولگرد معدوم شده است.به گزارش ایرنا «رجب جعفری» در حاشیه اجرای طرح زنده گیری و اتلاف سگهای ولگرد سطح شهر به خبرنگار ایرنا گفت:هدف از اجرای این طرح آشنائی نمایندگان دستگاه های مربوطه و رسانه ها از نحوه زنده گیری و اتلاف سگهای ولگرد سطح شهر است.
وی افزود:سگهای ولگرد پس از زنده گیری به اتاق مخصوص اتلاف سگ منتقل شده و در آنجا به مدت دو ساعت در معرض گاز دی اکسید کربن قرار گرفته و پس از اتلاف به ترانشه دفن زباله (گودال بزرگ) منتقل و دفن می شوند.
وی اظهار داشت:ترانشه دفع زباله ۵ متر عمق دارد که در قسمت پایین آن جهت جلوگیری از انتقال بیماری، یک لایه آهک ریخته و اجساد را روی این قسمت گذاشته وسپس خاک روی آن می ریزند تا آلودگی کاملا از بین برود.
جعفری هزینه اتلاف هر سگ را ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: این طرح با همکاری دستگاه هائی مثل دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی ومحیط زیست اجرا می شود.
وی ادامه داد: کل اعتبار لازم برای اتلاف سگهای ولگرد توسط شهرداری هزینه می گردد.امروز سه قلاده سگ توسط کارکنان شهرداری زنده گیری و به اتاق مخصوص اتلاف سگ منتقل گردید.
دیده بان حقوق حیوانات: معدوم سازی با دی اکسید کربن در جهان منسوخ و مورد شکایت تمام ارگان های حامی حیوانات است. وعدوم سازی به این روش همانند خفگی است و بسیار طولانی کما اینکه معمولا در ایران حتی گاز مورد نیاز توسط اگزوز خودرو تولید می شود! مضافا شرایط نگهداری سگ ها قبل از معدوم شدن، به دلیل اینکه در صف مرگ هستند چنان نامناسب است که قابل بیان نیست.
باید اضافه کرد کشتن حیوانات نه تنها تاثیری در جمعیت آنها ندارد بلکه شرایط زیستی را برای گونه های دیگر فراهم کرده و منجر به بههم خوردن تعادل اکوسیستم شهری می شود.
با این وجود دست این آقایان درد نکند که با جنایات و دزدی هایی که میکنند و قوانینی که هر روز و هر ساعت در این مملکت علیه انسانها و حیوانات وضع می کنند، هیچ کس دیگری نمیتوانست کمک کند تا مردم اینچنین از اسلام متنفر و منزجر شوند!!! و کمک کنند تا مردم پی ببرند که اسلام و مملکت داری با هم جور در نمیآیند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر