۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

هفتمین موج سبز زیست محیطی وبلاگستان فارسی

همزمان با روز جهانی محیط زیست ( ۵ ژوئن ) و هفته محیط زیست ۱۵ تا ۲۱خرداد ۱۳۹۰ با موضوع «کارهایی که برای حفظ محیط زیست انجام خواهیم داد.»
امروز محیط زیست ما در کره خاکی بیش از پیش مورد تهدید قرار گرفته است و آب ، خاک ، هوا ، موجودات زنده بیش از هر زمانی در معرض عوامل نابود کننده قرار دارند.
حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است . همه باید خود را در برابر حفظ محیط زیست مسئول بدانند و برای نجات کره خاکی تلاش کنند .
بیایید از امروز بیش از گذشته برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم. قرار نیست کار سخت یا عجیبی انجام دهیم . قطره قطره کارهای کوچک ما برای حفظ محیط زیست می تواند به دریایی بزرگ از رفتارهای خوب زیست محیطی تبدیل شویم . برای مثال این کارها می تواند شامل موارد ذیل باشد :
- صرفه جویی در مصرف انرژی : استفاده از لامپ های کم مصرف ، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، پوشیدن لباس گرم به جای افزایش درجه حرارت بخاری در فصل سرما ، استفاده از دوچرخه و یا پیاده روی- جداسازی زباله های قابل بازیافت ، استفاده از کیف به جای کیسه های پلاستیکی ، عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف.
- تلاش برای آگاهی رسانی محیط زیستی در محل کار یا منزل ، نصب تبلیغات کوتاه زیست محیطی در محل کار و تحصیل، آگاهی رسانی از طریق وبلاگها و سایت های شخصی یا سازمانی.
- صرفه جویی در استفاده از آب و مواد غیر قابل بازیافت به شکل های مختلف
- کمک به حیوانات شهری و وحشی ، غذا دادن به حیوانات شهری ، برخورد با حیوان آزاران و....
اینها مثال های کوچکی از هزاران کار ساده ایست که می توان برای حفظ محیط زیست انجام داد. بسته به محیط زندگی و کارتان مثالهایی از این دست بیابیم ، بنویسیم و خود را متعهد به انجام آنها بدانیم.
پس در هفتمین موج سبز وبلاگ نویسی زیست محیطی:
همه با هم از ۱۵ تا ۲۱ خرداد از کارهایی که برای حفظ محیط زیست در محل زندگی و کار خود می توانیم انجام دهیم خواهیم نوشت و خود را ملزم به رعایت آنها خواهیم کرد.

برخورد با حیوان آزاران

غذا دادن به حیوانات شهری

اگر گلها و درختان حیاط شما تشنه هستند، پرندگان هم حتما تشنه هستند. با گذاشتن ظرف آبی در گرمای شدید، آنها را به قطره آبی مهمان کنید.

حیاط ندارید؟ بالکن تان را زیبا تر از حیاط کنید! و در عین حال در حفظ محیط زیست کمکی کرده باشید.

ما میتوانیم با استفاده از کیف بجای کیسه های پلاستیکی، از بوجود آمدن اینگونه حوادث جلوگیری کنیم.


از این هم نوعی از هدر دادن آب است، از سر خودخواهی.

اگر طبیعت را دوست دارید و هر از گاهی از شهر شلوغ و پر از دود فرار میکنید و به دامن طبیعت پناه میبرید، با بهمراه داشتن کیسه های زباله، طبیعت را برای بار بعد تمیز و دست نخورده ترک کنید.

از خریدن لوازم یکبار مصرف (بشقاب،لیوان،قاشق و چنگال کاغذی یا پلاستیکی) خودداری کنیم. دور انداختن انها اگر امکان بازیافت ان نباشد باعث بوجود امدن حجم عظیمی زباله خواهد شد.


بجای گل و گلدان پلاستیکی که نه بویی و نه خاصیتی دارد،از گل و گیاه طبیعی استفاده کنیم که نقشی هم در تصفیه ی فضای اتاقمان داشته باشد.

بجای خودرو، از دوچرخه برای خریدهای روزمره استفاده کنید.
و.........

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر