۱۳۹۰ تیر ۱۸, شنبه

پناهگاه حیوانات

لطفا پی نوشت مهمی که در پایان این مطلب آمده را نیز بخوانید
در حومه شهرستان کوچصفهان در استان گیلان مرد پر تلاشی زندگی می کند که تمام وقتش و نیمی از درآمدش را صرف کمک به حیوانات نموده است.
کوروش خزلی که دکترای فلسفه و حقوق دارد بعد از سالها زندگی و تحصیل در اروپا به ایران بازگشت ودر اداره محیط زیست مشغول به کار شده است.
رفتار نامناسب برخی انسانها با حیوانات او را بر آن داشت که به دفاع از حقوق حیوانات و مراقبت از آنها بپردازد . بدین جهت مکانی را برای نگهداری و مراقبت از حیوانات زخمی بنا نهاد و تا کنون دهها حیوان مصدوم اهلی و وحشی همچون عقاب جغد اسب و ...را بعد از مداوا به دامن طبیعت باز گردانده است.
عکسها از: علیرضا عزتی

برای مشاهده تصاویر بیشتر به این سایت بروید
 پی نوشت:
توضیحی در مورد پناهگاه حیوانات دکتر خزلی
این توضیح را بدهکار تمامی حامیان واقعی حیوانات در ایران هستم که در کمال یکرنگی و پاکدلی، شبانه روز، با امکانات اندک و محدود، در سخت ترین شرایط، بدون هیچگونه پشتیبانی، از خواب و خوراک، تفریح و مال و آسایش خود مایه می گذارند تا سرپناهی باشند برای حیوانات رنج کشیده ایران و مرهمی برای زخم هایشان...
متاسفانه بر خلاف آنچه در مورد ایشان آمده، آقای خزلی، نه تمام وقتش و نه نیمی از درآمدش را صرف کمک به حیوانات می کند!!!
اشتباه از بنده بود که با دیدن چند تصویر، به عکاس و نگارنده این مطلب در مورد جناب خزلی اعتماد کردم!
این ویلای ٨ هزار متری تنها چیزی که نیست، پناهگاه است!!! اینجا، باغ وحش خانگی جناب خزلی است!!! مانند بسیاری دیگر از باغ وحش های خانگی، محلی است، تنها برای نگهداری و نه مراقبت از حیوانات است!
متاسفانه از منابع موثق در ایران مطلع شدم که این حیوانات اسیر هم، اگر هنوز  بر اثر مراقبت های دلسوزانه ی!!!ایشان نمرده باشند، سرنوشتشان بهتر از صدها هزار حیوان ستمدیده ایران نیست.
و بر خلاف گزارش خبرگزاری مهر: "درب این مزرعه به روی همه حیواناتی که از روستاییان و محیط زیست گیلان رنجیده اند باز است." باز نیست!!!
٨ هزار متر زمین!!! در حالیکه در ایران یا همان گیلان، کسانی هستند که در خانه های کوچکشان از ده ها سگ و گربه مجروح و بیمار پرستاری میکنند یا کسانی که دربدر دنبال ٥٠٠ متر زمین هستند تا سر پناهی برای حیوانات ایجاد کنند که التبه اگر هم زمینش پیدا شود، جواز صادر نمیشود!!!
ایشان اگر واقعا حامی حیوانات بودند، ٥٠٠٠ متر از این ویلا را به خودشان!!!اختصاص می دادند و ٣٠٠٠ متر آن را پناهگاه میساختند و با کمک دیگر دوستداران حیوانات آنجا را می گرداندند و صد البته تصاویر حیوانات بیمار و مجروح را هم پیش از بهبودی و پس از بهبودی برای جلب اعتماد دیگران پخش می کردند!
بنده سرتاسر اینترنت را در مورد ایشان جستجو کردم و هیچ کجا صحبتی از پناه دادن حیوانات بیمار و بی سر پناه نبود! البته بجز تصاویر و مطلبی که (دوست؟!) خبرنگار مهر در باره ایشان نوشته بود!
و اینکه گاهی از ایشان به عنوان (کارشناس؟!) محیط زیست نام برده شده و در بعضی موارد نیز اظهار نظراتی کرده بودند.
برای ایشان بعنوان یک دوستدار حیوانات احترام قائل هستم ولی ایشان نه پناهگاهی دارند و نه کمکی به دیگر حامیان واقعی حیوانات میکنند، نه از حیوانات بیمار خیابانی مراقبت میکنند و نه حتی در سرمای زمستان گوشه ای از این ویلای ٨ هزار متری را به حیوانی  بیماری اختصاص می دهند تا دوران نقاهتش را بگذراند.
و فکر نمیکنم اگر سازمان محیط زیست گیلان، کله و پای مرغ در اختیار ایشان بگذارد و ایشان هم سر راه منزل، مقداری را بین سگهای خیابان تقسیم کنند و باقی را به سگهای خودشان دهند، دلیلی بر داشتن پناهگاه و حامی حیوانات بودن ایشان باشد!
خلاصه اینکه این دوستدار محیط زیست و حیوانات، حرفشان با عملشان یکی نیست!!!
حامیان واقعی حیوانات لطفا پوزش مرا بپذیرید!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر