۱۳۹۰ تیر ۲۰, دوشنبه

رهاسازی گنجشک متروی حسن آباد

دیده بان حقوق حیوانات:
گنجشکی که چندین ماه را در ایستگاه متروی حسن آباد گرفتار شده بود رهاسازی شد.
به گزارش دیده بان حقوق حیوانات گنجشک متروی حسن آباد که به نیت رهاسازی زنده گیری شده بود، پس از طی دوره سازگاری با شرایط طبیعی جمعه گذشته در پارک پردیسان تهران رهاسازی شد. این گنجشک در عمق ۳۰ متری در ایستگاه مترو گرفتار شده و بیش از شش ماه را در همان شرایط سر کرده بود.

عملیات امداد ونجات با همکاری مسوولان مترو
صبح روز سه شنبه، تماس تلفنی مسوولان مترو خبر از به دام افتادن گنجشک مورد اشاره در یکی از تله های نصب شده در ایستگاه داشت. دو روز قبل تر که مجوز نصب تله های زنده گیر در ایستگاه صادر شد، با نظارت مسوولان ایستگاه، دو تله در محل شب مانی پرنده نصب شد. با توجه به زندگی طولانی مدت پرنده در ایستگاه، پیش بینی می شد پرنده به سرعت متوجه ایجاد تغییر در محیط شده و جلب تله ها شود؛ ولی هوش پرنده ای که توانسته بود شش ماه در عمق زمین زنده بماند، از به دام افتادن سریعش جلوگیری کرد. سر انجام در آغاز سومین روز، پرنده مظلوم در تله ای گرفتار شد که بر خلاف سایر تله ها برای رهایی و حفظ جانش نصب شده بود.
جان شیرین خوش است!
احترام به حق حیات جانداران، احترام به طبیعت و قوانین طبیعت است.
در شرایطی که روزانه تعداد زیادی از حیوانات شهری در اثر بی توجهی ما از بین می روند، تصادف می کنند، زخمی و مصدوم و معلول می شوند و باقی عمر را با مشقتی غیر قابل درک طی می کنند، شاید باید خیلی خوش شانس بود که جانی شیرین را پس از ماه ها انتظار بازیافت. برای احترام به حق حیات جانداران، جان گنجشک و کلاغ و قناری و قمری و کبوتر همه محترم است. جان جان است و “جان شیرین خوش” .

وداع پرسنل ایستگاه با دوستی کوچکدقت نظر و تاکید بسیار مدیران مترو بر امنیت مسافران و امدادگران در فرآیند نصب تله با نظارت دقیق آقای فراهانی، متصدی امور مسافران مستقر بر سکو همراه بود. فردی که در ماه های گذشته برای رها شدن پرنده نقشه ها کشیده بود و نهایتا برایش به فکر جفت بود. فراهانی پس از تحویل گنجشک به دام افتاده، به دلیل جدایی از دوست چندین ماهه کوچکش با افسوسی مثال زدنی گفت: “باید جای خالی پرنده کوچک خوش عاقبت را با گل پر کرد. دل همه ما برایش تنگ خواهد شد!” وی با بدرقه دوست کوچکش تا خروجی سکو از آن چشم بر نداشت و سپس برای انجام وظیفه به سکو بازگشت.
با سپاس فراوان از دیده بان حقوق حیوانات و دیگر عزیزان: سرکار خانم سلیمی و سرکار خانم هاشمی و آقایان محمدیان، سالمی، کیا، گودرزی، نوروزی، کریمی، فراهانی، حاتمی و مجموعه مدیریت و روابط عمومی متروی تهران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر