۱۳۹۰ تیر ۲۲, چهارشنبه

ساکنین زمین

ساکنین زمین عنوان فیلم مستندی به کارگردانی "شان مونسون" و گویندگی "جاکوئین فونیکس" است که برنده جوایز زیادی شده است.محوریت فیلم بر روی استفاده هاییست که انسان‌ها از حیوانات میکنند (به عنوان حیوان خانگی، غذا، پوشاک، تفریحات و تحقیقات علمی) و ظلم هایی که طی این اعمال به آنها وارد می‌شود است.این فیلم در ٢٠٠٥ عرضه شده و موسیقی متنش کار "موبی" آهنگساز معروف و پرفروش آمریکاییست.
داستان با مطالعهٔ دقیق فیلم بر روی فروشگاه‌های حیوانات خانگی، پرورشگاه‌های حیوانات خانگی، پناهگاههای حیوانات خانگی و مزارع پرورش حیوانات چه برای غذا و چه برای پوشاک، ورزش و تفریح و نهایتا تحقیقات دارویی، ساکنین زمین از دوربین‌های مخفی و تصاویری که پیش از این هرگز دیده نشده اند استفاده کرده است تا هویت واقعی کارخانه‌های بزرگی که برای منافع شخصیشان از حیوانات بهره وری میکنند را برملا سازد.
ساکنین زمین بهترین فیلم مستند برای بررسی روابط و علایقی که بین سه سکنه اصلی کره زمین یعنی طبیعت، حیوانات و انسان‌ها وجود دارد، محسوب میشود. فونیکس، گویندهٔ فیلم نظرش دربارهٔ این فیلم را اینطور بیان میکند: از بین تمام فیلم هایی که من تاکنون در آنها حضور داشتم، ساکنین زمین بیشترین تفکرات را بسوی خود جلب خواهد کرد.
پی نوشت:
متوجه شدم آقای فرزاد میلانی فیلم ساکنین زمین را در ٥ قسمت با دوبله فارسی در یوتیوب گذاشته اند.
با سپاس فراوان از زحمات ایشان...
ساکنین زمین قسمت اول / حیوانات خانگی
ساکنین زمین قسمت دوم / غذا
ساکنین زمین قسمت سوم / لباس
ساکنین زمین قسمت چهارم / سرگرمی
ساکنین زمین قسمت پنجم / علم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر