۱۳۹۰ اسفند ۱۵, دوشنبه

کمک‌های وسیع ایران به رژیم سوریه برای سرکوب مردم

 ندای سبز آزادی: چند هفته پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد حضور دوباره قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و تشکیل «اتاق جنگ» برای مقابله با معترضان مخالف حکومت بشار اسد، یک گزارش جدید اطلاعاتی آمریکا از «اعطای کمک‌های وسیع ایرانی که به قتل‌های بسیاری در هفته‌های گذشته در سوریه منجر شده‌است»، خبر می دهد.
گزارش اطلاعاتی آمریکا که شامگاه شنبه در واشینگتن منتشر شد، با استناد به سه منبع اطلاعاتی این کشور که نام شان ذکر نشده، می‌گوید که دخالت نیروهای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب ناآرامی‌ها در سوریه و از بین بردن کانون‌های مقاومت علیه نیروهای نظامی تحت فرمان بشار اسد، «بسیار گسترده» است.

این گزارش که توسط رادیو فردا ترجمه و منتشر شده می‌نویسد که در کنار «فعالیت‌های چشمگیر» نیروهای ایرانی در سوریه، جمهوری اسلامی ایران «تجهیزات الکترونیک بسیاری» را نیز در اختیار سوریه با هدف مقابله‌ای کارآتر با مخالفان قرار داده‌است.

سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» روز شنبه اعلام کرد که در چهار هفته محاصره شهر حمص دستکم ۷۵۰ نفر کشته شده‌اند و هزاران نفر زخمی هستند.

به گزارش «دیده‌بان حقوق بشر» حدود پنجاه نفر از سربازان که در طول حصر حمص می‌خواستند به صف مخالفان بپیوندند، در جا اعدام شدند.
سازمان‌های جهانی و اپوزیسیون سوریه اتفاق نظر دارند که ارتش سوریه با قاطعیت و دلگرمی بیشتری به کشتارها ادامه می‌دهد.

به گفته اپوزیسیون سوریه به‌نظر می‌رسد که دلیل این دلگرمی، کمک‌های گسترده‌ای است که ارتش سوریه از برخی کشورها دریافت کرده‌است.
به نوشته واشینگتن پست، منابع آمریکایی همچنین گفته‌اند که در کنار فرماندهان سپاه که با حضور در سوریه به این کشور مشورت می‌دهند، اسلحه و مهمات و همچنین پول نقد بسیاری به تازگی از ایران به سوریه رسیده‌است.
در تابستان نیز از انتقال دستکم پنج میلیارد دلار با «فرمان آیت‌الله خامنه‌ای» به سوریه خبر داده شده بود.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در یک سالی که بحران سوریه ادامه یافته‌است، بارها بر حمایت و هم پیمانی با حکومت بشار اسد تأکید کرده‌است.
با وجود همه این‌ها، وزارت خارجه ایران ارسال کمک‌های تسلیحاتی و نفرات به سوریه را رد کرده ولی همزمان از حمایت ایران از اصلاحات در سوریه سخن گفته‌است.
فیلم خنده و تمسخر مزدوران جنایتکار بشار اسد به پیکر به خون خفته ی شهدای سوری
١٨+
اظهارات تکان دهنده خبرنگار بریتانیایی درباره اوضاع حمص

العربیه: پاول کانروی" خبرنگار روزنامه ساندی تایمز بریتانیا روز یکشنبه ٤-٣-٢٠١٢ در گفت گو با تلویزیون سکای نیوز این کشور مشاهدات تکان دهنده ای درباره حوادث اخیر حمص نقل كرد
به گزارش تلویزیون سکای نیوز کانروی که هم اکنون در یکی از بیمارستان ها لندن بستری است درباره مشاهدات خود در منطقه بابا عمرو گفته است " آنچه در حمص سوریه رخ می دهد ، یک جنگ نیست بلکه قتل عام است."

وی به گوینده تلویزیون سکای نیوز بریتانیا می گفت :" باید ملاحظات استراتژیک سوریه و کنفرانس ها را فراموش کنیم اکنون وقت آن نیست ، باید به فریاد مردم برسیم."
فعالان سیاسی مخالف دولت سوریه پس از خروج دو روزنامه نگار زخمی فرانسه و بریتانیا از سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه ابراز امیدواری کردند که جهانیان به اظهارات بی طرفانه این دو خبرنگار نسبت به شرایط سخت اوضاع در سوریه گوش فرا دهند.
خالد ابو صلاح فعال سیاسی از شهر حمص در این زمینه گفت :" هر چه از سرکوب شدید معترضان و کشتار مردم حمص توسط نیروهای نظامی بشار اسد گفته ایم بی تاثیر بود، امیدورایم جامعه جهانی به اظهارات این دو خبرنگار خارجی اهمیت دهد."
خبرنگار ساندی تایمز درباره شرایط کنونی حمص اظهار داشت :" اکنون هیچ خبرنگاری در حمص نیست تنها خدا می داند که در آن جا چه پیش خواهد آمد."
روزنامه نگار بریتانیایی افزود :" روزی خواهد آمد که با احساس شرمندگی از خود خواهیم پرسید ، چگونه اجازه دادیم چنین کشتاری در سوریه به وقوع بپیوندند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر