۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

جنایت بی سابقه: سنگسار ٩٠ نوجوان عراقی

گروه مسلح،نوجوانانی که به نظر آنها لباس هایشان مناسب نیست را می ربایند و بلوک های سیمانی را بر دست و پای آنان می اندازند و سپس یک بلوک سیمانی بر سرشان می کوبند و آن قدر این کار را تکرار می کنند تا فرد بمیرد.
به گزارش عصر ایران این روزنامه لبنانی با اشاره به بیانیه اخیر وزارت کشور عراق در زمینه مقابله با پدیده شیطان پرستی می نویسد:یک گروه افراط گرای مذهبی در بغداد مسؤول کشتن دست کم ٩٠ نوجوان عراقی با پوشش غربی در یک ماه گذشته است.
یکی از نوجوانان که خود از ربوده شدگان این گروه افراطی بوده و از دست آنها گریخته است ، به "الاخبار" گفت: گروه مسلح ، نوجوانانی که به نظر آنها لباس هایشان مناسب نیست را می ربایند و برای قتل آنها ،نخست یک بلوک سیمانی روی دست های آنان و یک بلوک سیمانی بزرگ روی پاهایشان می اندازند و در مرحله آخر یک بلوک سیمانی بر سر آنها می کوبند و آن قدر این کار را تکرار می کنند تا فرد بمیرد. آنها پس از کشتن نوجوانان ،جسدشان را در سطل های زباله بغداد می اندازند.
در پی این قتل های وحشتناک زنجیره ای و انتشار بیانیه وزارت کشور عراق که در آن به مدارس درباره استفاده دانش آموزان از مظاهر شیطان پرستی هشدار داده شده است ، بسیاری از نوجوانان و جوانان عراقی که موهای بلند دارند و یا با مظاهر غربی در سطح شهر تردد می کنند ، نسبت به احتمال ربایش و سنگسار دچار نگرانی شده اند.
در بیانیه وزارت کشور عراق "شیطان پرستان" با نشانه هایی مانند موهای بلند ، داشتن علامت هایی از اسکلت و نیز الصاق حلقه و دیگر زیور آلات به زبان یا بینی شان معرفی شده اند.
البته وزارت کشور عراق درباره قتل ٩٠ نوجوان طی یک ماه گذشته در بغداد اظهار نظر نداشته و این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است ، اما این وزارت خانه روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای از افراط گرایان مذهبی خواسته تا آزادی های عمومی شهروندان این کشور را نقض نکنند. وزارت کشور در عین حال بر لزوم برخورد با شیطان پرستی تاکید کرده است. بر اساس اعلام وزارت کشور عراق ، بیشتر کسانی که از نمادهای شیطان پرستی استفاده می کنند بین ١٤ تا ١٨ ساله اند.
همچنین انتشار عکس هایی از نوجوانان کشته شده به دست این گروه افراطی در شبکه فیس بوک موجی از ترس و وحشت را میان جوانان و دانش آموزان عراقی ایجاد کرده است.
سفیه السهیل نماینده پارلمان عراق نیز در این باره گفته است که برخی از دانش آموزان اخیرا به بهانه هایی چون پوشیدن شلوار جین آمریکایی و یا داشتن موهای بلند دستگیر شده اند.
خانم "حنا البیاتی " عضو " دادگاه بروکسل " که یک گروه حقوق بشری برای نظارت بر مسایل حقوق بشر در عراق است ، با ابراز نگرانی از کشته شدن دست کم ٩٠ نوجوان عراقی در ماه گذشته در بغداد اعلام کرده است که احتمالا عناصری از وزارت کشور عراق در قتل این نوجوانان با این گروه مسلح افراط گرا همدست هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر