۱۳۹۰ اسفند ۱۶, سه‌شنبه

فیلمی از شکنجه مجروحان در بیمارستان نظامی حمص

یکی از کارکنان بیمارستان نظامی در حمص با بخطر انداختن جان خویش، مخفیانه ویدئوی وحشتناکی از وضع مجروحان غیرنظامی تهیه کرد. در این ویدئو نشان داده میشود که چگونه مجروحان غیر نظامی به تخت بسته شده اند و بجای مداوا توسط پزشکان شکنجه می شوند. این اولین باری است که چنین ویدئویی گرفته میشود.
در این ویدئو نشان داده می شود که چگونه بیماران با چشمان بسته، با زنجیر به تخت بسته شده اند و با شلاق و کابل برق شکنجه شده اند.

بنا به دستور دولت سوریه تمام کسانی که در تظاهرات حمص به ضرب گلوله مجروح شده اند باید برای درمان به این بیمارستان منتقل شوند
این کارمند بیمارستان چندین بار تلاش در متوقف کردن اینگونه اعمال شرم آور میکند ولی به او مارک خائن زده می شود. او، در محلی امن از جزییات این شکنجه ها چنین می گوید:

من دیدم بیماران را با کابل برق و شلاق میزدند، با چوب و چماق پاهایشان را میشکستند، پاهایشان را چنان می پیچاندند تا بشکند، سرشان را محکم به دیوار می کوبیدند، دستهایشان را به تخت می بستند و از دادن آب به آنها خود داری میکردند، بدون بیهوشی جراحی میکردند، آلت تناسلی بعضی را می بستند تا نتوانند ادرار کنند.است. دیدم یکی از پزشکان، بر روی موهای آلت تناسلی یک پسر ١٥ ساله الکل ریخت و سپس او را به آتش کشید...
به گفته ی این کارمند برخی از قربانیان بیمارستان نظامی حمص، سربازانی هستند که از دستور کشتار مردم سرپیچی کرده اند ولی اغلب غیر نظامیان هستند، برخی از این مجروحان هیچ ارتباطی با تظاهرات مخالفان رژیم نداشتند و بعضی دیگر هنگام حمله تانک های رژیم به محله های مسکونی، مجروح شده اند.
او همچنین گفت بسیاری از زخمی ها، زنده نگه داشته شده اند تا از آنها بازجویی بعمل آید و دیگران را تنها به این دلیل زنده نگه داشته اند تا دوباره بتوانند شکنجه کنند.

بعضی را از بیمارستان به زندان میبرند ولی سر انجام آنها را دوباره به بیمارستان بر میگردانند، که یا مرده اند یا دچار خونریزی مغزی شده اند...
و این در حالیست که ژنرال فیصل حسن ادعا میکند که حتی اگر یک تروریست زخمی به بیمارستان آورده شود، او را مداوا می کنیم و  تانک های ارتش سوریه هرگز آتش به محله های غیرنظامی نگشوده اند.

پايكوبی و دست افشانی مردان بشار اسد بر جسد يك مبارز ضد رژيم
در اين فيلم كوتاه مى بينيم چند تن از افراد ارتش اسد به همراه فرمانده خود دور يك نظامى از جدا شدگان از رژيم را كه به تازگى كشته شده است گرفته اند و با فرياد "ما مردان توايم اى بشار" دست مى زنند و پاى مى كوبند.

يكى از آنها با لگد به جسد عضو ارتش آزاديبخش سوريه مى زند و دیگران مى خندند. فرمانده ى آنها هم مى گويد: او را پشت و رو كنيد. شايد چيزى در جيبهاى پشتى اش داشته باشد.

۱ نظر: