۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

ببر بیوه روسی معدوم خواهد شد/ عیدی تلخ و ننگین پروژه احیای ببر مازندران

دو تا ببر آوردند، نه تنها آنها رو به کشتن دادند، ١٤ تا شیر و توله شیر باغ وحش را هم کشتند! به این میگویند طرح احیای ببر مازندران و شیر ایرانی به شیوه ی سازمان نابودی محیط زیست ایران
دیده بان حقوق حیوانات: پس از گذشت ۲ سال کش و قوس برای احیای ببر منقرض شده مازندران از ببر سیبری و مرگ ببر نر، تست بیماری “مشمشه” در ببر ماده هم بالاخره “مثبت” اعلام شد و قرار است ببر ماده “معدوم” شود.
...سازمان محیط زیست اصرار بر ورود ۴ قلاده توله ببر دیگر از سیبری به ایران دارد و همچنان برای آماده سازی منطقه حفاظت شده “میانکاله” در شمال کشور که به عمر هیچ کدام از این ببرها کفاف نداد هزینه می‌کند.
اصلا این ببر در طی این مدت کجا بود؟
مگر همان موقع که ببر اول به بیماری مبتلا شد، این یکی سالم نبود؟
اگر سالم بود و در قرنطینه (سلول انفرادی حیوانات) بسر می برد، چگونه ناگهان بیمار شد؟
اگر همان موقع بیمار بود، چرا درمانش نکردند؟ 
اگر بیمار بود، چرا یکسال تمام با زجر او را نگه داشتند؟
چرا یک روده راست در شکم هیچ مقام و مسئولی نیست؟!
منکه متعجب نشدم! شما چتور؟!

 در کشوری که یک عده دزد و ابله و نادان بر آن حکومت می کنند و لقمه را از پشت سر بدهان می گذارند و اول ببر را وارد می کنند و بعد یادشان می افتد که هنوز زیستگاه مناسبی برای زندگی اش آماده ندارند!!!

در کشوری که نمایندگان مجلسش بجای هر لایحه مهم و ضروری دیگر، وقتشان را صرف تصویب لایحه ممنوعیت داشتن سگ می کنند!

در کشوری که اعتقاد دارند جادوگر با گربه ها جادو می کند و نه "جادوگرها!" بلکه گربه ها را باید کشت!

در کشوری که مردمش سمندر، مار و لاک پشت سر سفره هفت سین میگذارند!
در کشوری که مردمش اعتقاد دارند اگر توله خرس ها را زنده زنده شکمشان را پاره کنند و دل و روده هایشان را بیرون آورند، مواد خاصی از بدن آنها خارج می شود که منجر به رفع برخی بلایا می شود!
در کشوری که توله شیرهایش را بجای درمان با گلوله می کشند!

در کشوری که رئیس ستاد نابودی محیط زیست می فرماید: در حال حاضر برنامه‌ای برای مقابله با گربه ها نداریم. احتمال دارد به جز عقیم سازی، گربه ها را به کشورهای آسیای شرقی صادر کنیم زیرا گوشتی لذیذ برای مردمان این منطقه محسوب می شود.
بیشتر از این چه انتظاری می توان داشت؟!
بابا جون! تو رو اون خدایی که بهش اعتقاد دارید، همین چند تا پلنگ، آهو، خرس و سمندر لرستانی را که هنوز زنده اند، حفاظت کنید و جواز شکار صادر نکنید، حیوان وارداتی و طرح های احیای ببر مازندران و شیر ایرانی پیشکشتون!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر