۱۳۹۳ مهر ۱۵, سه‌شنبه

شهر کوبانی سوریه در آستانه سقوط

پرچم داعش در شرق کوبانی به اهتزاز درآمد
خوشا بغداد و نفت بی مثالش!!!

روز پنجشنبه، ۳ مهر (۲۵ سپتامبر)، سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد که هواپیماهای نظامی این کشور در چند ماموریت هوایی، به مواضع شبه‌ نظامیان دولت اسلامی در شمال عراق حمله کرده‌اند. وی در این مورد توضیح بیشتری نداد.
فرانسه پیشتر گفته بود که به ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده علیه دولت اسلامی خواهد پیوست و به نیروها و امکانات این گروه در عراق حمله خواهد کرد. دولت فرانسه برای حمله به این گروه در داخل خاک سوریه اعلام آمادگی نکرده است.

عملیات نیروی هوایی آمریکا و متحدان آن در خاک عراق به درخواست و با اجازه دولت مرکزی و دولت اقلیم خودگردان کردستان عراق انجام می‌شود اما در مورد حمله به مواضع دولت اسلامی در خاک سوریه، اجازه دولت این کشور کسب نشده.

روز پنجشنبه، دولت‌های بلژیک و هلند نیز اعلام کردند که هواپیماهای جنگی آنان در عملیات علیه دولت اسلامی در داخل خاک عراق مشارکت خواهند داشت. تا کنون هلند تعدادی هواپیمای ترابری را برای عملیات پشتیبانی در اختیار ائتلاف بین‌المللی قرار داده است. عملیات هوایی این دو کشور احتمالا به حمله به هدف‌هایی در داخل خاک عراق منحصر خواهد بود.

همچنین، قرار است دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، در جلسه مجلس عوام پارلمان این کشور در روز پنجشنبه، تصمیم دولت به مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش را اعلام کند. پیشاپیش، احزاب اصلی بریتانیا از ورود این کشور به عملیات نظامی ائتلاف حمایت کرده‌اند هر چند شامگاه گذشته، رهبر حزب کارگر - حزب اصلی مخالف دولت - گفت که این حمایت تنها شامل عملیات در عراق است.

تانک های ترکیه در مرز مشترک با سوریه مستقر شدند. ترکیه هفته پیش قول داد مانع سقوط کوبانی شود و پارلمان این کشور مجوز عملیات نظامی علیه داعش را صادر کرد.
اما به نظر می رسد که این کشور اقدامی برای جلوگیری از پیشروی داعش صورت نداده باشد.
آسیه عبدالله یک سیاستمدار ارشد کرد که از رهبران حزب اتحادیه دموکراتیک کردستان است و در کوبانی به سر می برد به بی بی سی گفت که درگیری ها در سه محله در جریان است.

او گفت:‌ "الان نبرد در خیابان های کوبانی جریان دارد. هنوز هزاران غیرنظامی در شهر هستند و داعش از سلاح های سنگین استفاده می کند. اگر الان جلوی آنها گرفته نشود، قتل عام وسیعی روی خواهد داد."

او اضافه کرد:‌ "آنها ما را تقریبا از همه طرف با تانک محاصره کرده اند. آنها با سلاح های سنگین شهر را گلوله باران کرده اند. جنگجویان کرد تا جایی که بتوانند با سلاح های محدودی که دارند مقاومت می کنند."

مصطفی بالی یک سخنگوی کردها در کوبانی به خبرگزاری فرانسه گفت که به همه غیرنظامیان دستور تخلیه داده شده و دو هزار غیرنظامی روز دوشنبه آنجا را تخلیه کردند.


پیشتر فرماندهی مرکزی آمریکا تایید کرد که حملات هوایی تازه ای توسط نیروهای تحت فرماندهی آمریکا انجام شده که "دو موضع داعش را در جنوب شهر منهدم کرده"، اما خانم عبدالله گفت که حملات در این ناحیه "بی اثر" بوده است.

او گفت:‌ "آنها سلاح های سنگین و تانک دارند، برای همین است که مقاومت ما محدود است و حملات هوایی بیشتری لازم است."

آسیه عبدالله گفت: "باقی جهان در مورد این قتل عام قریب الوقوع سکوت کرده است."

نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر