۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

بیخود نیست که می‌گن: اوین شده دانشگاه!

کافیه یک‌بار بازداشت بشی و به زندان بری٬ با یه مدرک کارشناسی براندازی میای بیرون!
یلدا معیری٬ عکاس خبری و عضو انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران پس از ۹۲ روز از زندان قرچک با قید وثیقه آزاد شد.
یلدا پس از آزادی از زندان در اینستاگرام نوشته: «جسمم از زندان قرچک ورامین آزاد شد، روحم را اما لحظه آخر در آغوش روژین و شهرزاد و مهتاب و نازیلا و مژگان و دیگران جا گذاشتم. شرمنده سرخی گونه‌های عسل ۱۸ ساله و سفیدی موهای حوری خانم ۶۸ ساله بودم وقتی آزاد شدم.»
  وی اضافه کرده: «در لحظه آزادی، من غمگین‌ترین آدم کره زمین بودم. وقتی در زندان را پشت سرم بستند هنوز گردنم از اشک‌های بچه‌ها خیس بود، هنوز صدای سرودهایشان می‌آمد، هنوز لباسم بوی قرچک می‌داد، هنوز نفسم بوی سیگار آزادی می‌داد.»
این عکاس خبری نوشته: «در این نود روز پیرتر شدم، زشت تر شدم، چاق تر شدم، دندان‌هایم سیاه تر شده، قلبم بیشتر درد می‌گیرد اما لبریز شده؛ لبریز از عشق بی حد و حصری که در تمام این مدت از زندانیانی گرفتم که پیش از این هرگز نمی‌شناختمشان.»
یلدا معیری: «این عکس را اردیبهشت ماه سال ۸۶ در یکی از عملیات‌های مقابله با بدحجابی در میدان ونک تهران گرفتم . این دخترهای جوان که به شدت ترسیده بودند در حال مقاومت برای سوار نشدن در ون‌های گشت ارشاد بودند. به عنوان کسی که در آن زمان خودم دختر جوانی بودم رفتار پلیس‌های زن برایم بسیار تاسف‌آور بود. عجیب است که بعد از این همه سال همچنان جامعه با بحران بگیروببند بر سر حجاب درگیر است »!
یلدا معیری صاحب عکس جنجالی سال ۹۶ و برنده جایزه عکس برتر سال است.
برای آزادی دیگر زندانیان سیاسی٬ راهی جز خیابان نیست و اعتصاب نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر