۱۴۰۱ آذر ۱۴, دوشنبه

اعتراضات و اعتصابات سراسری ۱۴-۱۵-۱۶ آذر٬ آغاز شد!

دلم از مرگ بی‌زار است،
که مرگِ اهرمن‌خو آدمی‌خوار است.
ولی، آن دم که ز اندوهان روانِ زندگی تار است،
ولی، آن دم که نيکی و بدی را گاهِ پيکار است،
فرو رفتن به کامِ مرگ شيرين است.
همان بايسته‌یِ آزادگی اين است. 
بخشی از منظومه‌ی آرش کمانگیر٬ سروده سیاوش کسرایی
شیراز - معالی‌آباد: برنامت چیه؟ انقلاب!
پیام شیرزن ایران فاطمه سپهری از زندان
حمایت رضا پهلوی از فراخوان‌های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر
سرود زیبای دهه نودی‌ها برای فرمانده‌ی‌ درمانده!
نوشتەی یکی از زنان انقلابی بلوچ: «بخدا اگر خورشید را در دست راستمان و ماه را در دست چپمان بگذارید از این انقلاب دست نخواهیم کشید»
 گوهر عشقی٬ مادر جاوید نام ستار بهشتی: کارگرانی که اعتصاب کردند تا پای جون باهاشون هستم، همشون ستارهای من هستند.
آرش صادقی خواسته که به جای او از زندانیان گمنام و از کسانی بگوییم که با دست خالی در خیابان مقاومت میکنند!
آرش پس از سالها شکنجه و بیماری در حبسِ بی مرخصی، بهتر از هر کسی می‌داند که نجات زندانیان و مردم در پیروزی این انقلاب است. 
رفتم نون بگیرم طوری اومد طرفم که احساس کردم قراره دوباره زمین بخورم!گریه میکرد و میگفت ما رو ببخشید،منو ببخشید از بسیج جدا شدم!من قاتل نیستم!حاضر نیستم برای پول آدم بکشم من فکر میکردم به امام زمان کمک میکنم ولی مادر ۴۰ سال فریب خوردم! منو ببخش مادر جان.
بتول حسینی، مادر جاویدنام بهنام محجوبی، درویش به قتل رسیده در سال ۹۹ در زندان جمهوری اسلامی، خطاب به بهنام:این همان گلخانه‌ای است که قرار بود وقتی از زندان برگشتی برایم درست کنی. به عشق تو درست کردم. الان پر شده از اسم گل‌های عزیز و مهربانی مثل خودت که پرپرشان کردند.
نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، با ارسال پیامی به اتحادیه اروپا «گذار از نظام» را «خواست و اراده مردم ایران» دانست و گفت: «در گذار از جمهوری‌اسلامی به دنبال تحقق نظامی هستیم که حقوق بشر تحقق یابد ... امید دارم با مبارزه با استبداد روزی در کنار یکدیگر برای صلح جهانی متحد شویم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر