۱۴۰۲ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

قتل‌های زنجیره‌ای؛ ورژن دوم

قتل‌های حکومتی تحت عنوان‌های خودکشی٬ ایست قلبی٬ بیماری زمینه‌ای٬ سقوط از ارتفاع، سگ‌گزیدگی یا شلیک از سوی مخالفان.
منصوره سگوند، ۱۹ ساله، اهل لرستان و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور آبدانان بود که مدتی به صورت افتخاری با نیروی انتظامی همکاری می‌کرد. 
در پی سرکوب و کشتار مردم در اعتراضات ۱۴۰۱ از این همکاری انصراف داده و در صفحه اینستاگرام خود با مبارزات مردم همراهی کرده بود.
او با انتشار تصویری از خود با چادر فرم نیروهای زن شاغل در «نیروی انتظامی» در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «من منصوره سگوند اهل لرستان، در پلیس افتخاری نیروی انتظامی خرم‌آباد مشغول به کار بوده‌ام. زین پس هیچگونه همکاری با نیروهای مسلح نخواهم داشت و با افتخار در کنار هموطنانم خواهم ماند.»
او در یکی از استوری‌هایش نوشته بود: «به عنوان کسی که در داخل بدنه نیروهای نظامی فعالیت داشته‌ام، تا جایی که تونستم سعی کردم واقعیت رو به کسایی که ناآگاه هستن بفهمونم. ما جنایت را با چشم خود دیده بودیم و واقعیت‌ها رو گفتیم. این انقلاب نزدیکتر از آن چیزی که فکرش را بکنید رخ خواهد داد.»
او که برای مدتی بازداشت بود در آخرین استوری اینستاگرامش با هشتگ تهدید نوشته: «ما را از مرگ می‌ترسانند انگار ما زنده‌ایم. تا ابد یک روز جانم فدای وطن، پاینده ایران.»
او پیشتر در پیامی به یکی از دوستانش اعلام کرده بوده: «مدام از طرف اطلاعات به مرگ تهدید میشم. اگر بلایی سرم اومد می‌خوام همه بدونن من خودکشی نکردم.»
او به طور مستمر، تهدید به مرگ می‌شده است و روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ تنها ساعتی پس از افشای این تهدیدها، بدون هیچ بیماری زمینه‌ای اعلام شد، منصوره سگوند، ایست قلبی کرده و جان باخته است.
منصوره سگوند همچنین در پست‌های خود از خاندان پهلوی حمایت کرده بود و در یکی از استوری‌های اینستاگرام با انتشار ویدئویی از محمدرضا پهلوی، با استفاده از هشتگ «من وکالت می‌دهم» به رضا پهلوی وکالت داده بود.
بدرود دختر ایران...
همان‌ سیه‌دلانِ پلید و ریاکاری که به او آموخته بودند که خدایی هست توانا و دانا٬ بخشنده و مهربان و پیامبری فرستاده که عادل است؛ او را بی‌رحمانه کشتند.
فقط نوزده سال داشت...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر