۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

عبدالله شهبازی، افشاگر زمین خواری در استان فارس دستگیر شد

جرس: عبدالله شهبازی، پژوهشگر تاريخ ساکن شيراز که اخيرا به دليل انتشار کتابی اينترنتی در مورد زمين‌خواری در استان فارس به تحمل يک سال و نيم زندان محکوم شده بود، عصر روز چهارشنبه ۱۰ آذر (اول دسامبر) بازداشت شد.
این محقق و تاریخ نگار، طی پستی کوتاه در وبسایت خود، درعصر چهارشنبه ۱۰ آذر (اول دسامبر)، نوشته است: "ساعت ۶:۳۱ دستگیرم کردند."


شهبازی اخيرا به دليل انتشار کتاب اينترنتی "زمين و انباشت ثروت: تکوين اليگارشی جديد در ايران امروز" و بنا بر شکايت عبدالعلی جعفری، فرمانده پيشين سپاه ناحيه مقاومت فارس و فرمانده پيشين سپاه حفاظت انصار المهدی، ابراهيم عزيزی، فرمانده پيشين بسيج و فرماندار سابق شيراز و چند شخص ديگر که در کتاب مذکور به زمين خواری و فساد متهم شده بودند، به تحمل يک سال و نيم زندان محکوم شد.
کتاب "زمين و انباشت ثروت" در فروردين ماه سال ۱۳۸۷ در وبسايت شهبازی منتشر شد و جنجال های زيادی به دنبال داشت. شهبازی می گويد که برکناری جعفری از فرماندهی سپاه انصار المهدی و کناره گيری محی الدين حائری شيرازی، امام جمعه پيشين شيراز، بر اثر افشاگری های اين کتاب بوده است.

پی نوشت: جمعه ١٢ آذر ١٣٨٩

عبدالله شهبازی آزاد شد

خبرگزاری هرانا - عبدالله شهبازی نویسنده و تاریخ نگار آزاد شد.به گزارش آفتاب، در وب‌سایت عبدالله شهبازی، خبر زیر منتشر شد: طبق رأی کمیسیون پزشکی قانونی استان فارس و دستور مقام قضایی، عبدالله شهبازی، به علت وضع وخیم جسمانی و تشدید بیماری قلبی، از بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی موقتاً به خانه منتقل شد. در رابطه با ادعاهای سایت [...]به اطلاع می‌رساند که مأموران به‌طور غیرقانونی به تفتیش خانه دست زدند (آنان فاقد مجوز قضایی برای جستجوی خانه بودند) و سه قبضه تفنگ قدیمی موروثی (متعلق به دهه ١٣٤٠) دارای جواز را با خود بردند که جوازها به مقام قضایی ارائه شده و با دستور مقام قضایی در هفته آینده به شهبازی مسترد خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر