۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

خاک منطقه سلطان آباد شیراز خودسوزی می کند

در ایران این فقط جنگل ها نیستند که دود میشوند و میسوزند...
شیراز - خبرگزاری مهر: ١٥ تا ٢٠ هکتار از خاک منطقه سلطان آباد شیراز و روستاهای همجوار که شهرک صنعتی نیز در آن واقع شده در حال خودسوزی است و تهدیدی جدی برای سلامت ساکنین این محدوده به شمار می رود.
به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، چندی پیش بود که مردم منطقه سلطان آباد شیراز از آلودگی هوای این محدوده ابراز نارضایتی کردند و آن را ناشی از فعالیت کارخانجات و واحدهای تولید شهرک صنعتی دانسته که در این مکان وجود دارد اما مشکلات آلودگی هوا فراتر از این موضوع بود و در اساس ربطی نیز به این واحدها نداشت.
آلودگی هوای منطقه به گفته کارشناسان پیرامون خاک منطقه بود که بنابر دلایلی در حال خودسوزی است و قابل اشتعال نیز است.
در این رابطه مدیر کل محیط زیست استان فارس پیرامون دلایل ایجاد چنین مشکلاتی بیان کرد: منطقه‌ای که هم‌اینک شهرک صنعتی سلطان‌آباد و روستاهای همجوار در آن واقع شده از "ابتدا"منطقه‌ای باتلاقی بوده و کشاورزان در این منطقه فعالیت داشته‌اند بنابراین خاک آن انباشته از مواد آلی گیاهی است و پس از گذشت مدت زمان طولانی "٣١ سال؟!" از برداشت بی‌رویه آب از آبهای سطحی و آبهای زیرزمینی و خشک شدن باتلاق، خاک این منطقه به خاک پیت یا خاکی قابل اشتعال تبدیل شده و مانند زغال عمل می‌کند.
در این خصوص یکی از کارشناسان زمین شناسی بیان کرد: اگر روند خودسوزی ادامه داشته باشد خطرات ایجاد حفره های بزرگ به صورت ناگهانی در منطقه وجود دارد.
وی همچنین بیان کرد: حفر کانالهای آبی و آبپاشی با استفاده از هواپیما ازجمله راهکارهای موثری است که می تواند از ادامه و گسترش این روند جلوگیری کند
باز هم آبپاشی هوایی؟! شما اگر آب دارید بروید جنگل های ایران را خاموش کنید. این گندی که جمهوری اسلامی به محیط زیست ایران زده به آب یک اقیانوس احتیاج داره!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر