۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

ببر نر در باغ وحش ارم جان داد

سبزپرس – گروه محیط طبیعی: ببر سیبری نر که از روسیه برای طرح احیای ببر مازندران وارد شده بود، صبح امروز در باغ وحش ارم تهران جان سپرد.
به گزارش سبزپرس، این ببر از چند روز قبل بر اثر نوعی بیماری از ناحیه دستگاه تنفسی دچار عارضه شده بود.
منابع آگاه می‌گویند که این بیماری پیش از این در شیرهای باغ وحش ارم نیز مشاهده شده بود و دو شیر مسن این باغ وحش را نیز از پا درآورده بود و به احتمال قریب به یقین، بیماری از شیرها به ببر نر منتقل شده است.
کشور روسیه در اردیبهشت ماه امسال، طی یک تفاهم نامه همکاری با ایران، یک جفت ببر سیبری را در مقابل دریافت دو پلنگ ایرانی ماده تحویل سازمان حفاظت محیط زیست ایران داد.
این ببرها قرار بود تا برای اجرای «طرح احیای ببر منقرض شده مازندران» در پناهگاه حیات وحش میانکاله در شرایط نیمه اسارت نگهداری شوند.
هنوز پناهگاه حیات وحش میانکاله، آماده پذیرش ببرها نیست. از سوی دیگر طبق تفاهم‌نامه امضا شده بین ایران و روسیه، قرار است چهار ببر دیگر در قبال تحویل چهار پلنگ ایرانی دیگر، تحویل کشور روسیه شود.

اینجا را هم بخوانید : آقا من شكايت دارم!
كار هر کس نيست خرمن كوفتن گاو نر می خواهد و مرد كهن
آخر از یک عده دزد عقب مانده ی متحجر، بیشتر از این انتظار میرفت؟ فکر کردند: دنیا در سال ببر در تلاش است تا نسل ببر را از خطر نابودی و انقراض نجات دهد، گفتند: بگذار ما هم نام جمهوری اسلامی را پر آوازه کنیم!!! و نشان دهیم تا چه حد جمهوری اسلامی در نابودی محیط زیست و حیات وحش خبره است!
هنگامی که رفتارشان با شیر سلطان جنگل این است...
چه انتظاری بیش از این میتوان از این ابلهان داشت؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر