۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

زندگی دردناک مردم در نظام پر برکت اسلامی




پول نفت ما کجا می رود؟
  گنبد جديد حرم امام جواد (ع) و امام موسي كاظم (ع) رونمايي شد .
حرم امامین شرفین آرامگاه امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی جواد الائمه (ع) حاوی دو گنبد همسان است که از داخل با زینت های اسلامی و آیات قرآنی تذهیب شده و از خارج با ٩ هزار آجر از طلای خالص طلاکاری شده است. اطراف دو گنبد نیز چهار گلدسته قرار دارند که آنها نیز تا ٣٥ متر بالاتر از سقف حرم ارتفاع دارند و با طلای ناب روکش داده شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد که ایران برای ساخت «صحن جامع حضرت زهرا» در آرامگاه امام اول شیعیان در نجف ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.به گفته علیرضا فداکار، زیربنای این صحن ۲۲۰ هزار مترمربع است که اعضای اتاق بازرگانی اعلام کرده‌اند که بخش اعظم هزینه‌های این پروژه را تامین خواهند کرد.
شایان ذکر است که بر اساس محاسبات اولیه صورت گرفته مساحت کل ایوان طلای حرم حضرت علی(ع) ٥٠٠ مترمربع می باشد که جهت هر مربع نیم کیلو طلا و سر جمع ٢٥٠ کیلو گرم میزان طلای تخمینی مورد نیاز است که از این مقدار ٥٠ کیلوگرم آن جهت محراب ایوان و ٢٠٠ کیلو گرم آن برای دیواره های جانبی استفاده خواهد شد.
ضریح مطهر حرم طفلان مسلم بن عقیل در منطقه مسیب کربلا در آستانه عید سعید فطر پرده برداری شد.
این دو ضریح هرکدام به طول ٤ متر و عرض دو متر به دست براداران هنرمند پرورش از معرفترین سازندگان ضریح مراقد عتبات عالیات در اصفهان ساخته شده که در آن بیش از هزار کیلو گرم طلا و نقره به ارزش پنج میلیارد تومان به کار رفته است.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر