۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

بازهم باران به داد جنگل‌های گرگان رسيد

از آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های شمال كشور خبر می رسد كه آتش سوزی های جنگل های مازندران در دو حوزه نوشهر و ساری مهار شده و خسارت های اولیه وارده به مناطق جنگلی كه طعمه حریق شده ا ند، حدود ۳ میلیارد تومان برآورد می شود.
خبرهای استان گلستان نیز حاكی است كه آتش های جنگل های دیروز رامیان تا حد زیادی اطفاء شده است.
مهدی یازرلو مسئول خانه جوان را با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه دیروز با اعزام اكیپ های مردمی به مناطق آتش گرفته «رامیان»، آتش تا حد زیادی مهار شده است.
او ادامه داد: همچنین آتش در تبرسرا و دزدك نیز دیشب مهار شده، اما همچنان دود از برخی نقاط به هوا می رود.
آتش در جنگل های جعفرآباد گرگان هم كه دیروز مجدداً شعله ور شده بود اطفاء شده است. اسداله كریمی با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر امروز در هیچ نقطه ای از استان گلستان آتش وجود ندارد و آتش دیروز منطقه جعفرآباد شامل نیمه سوخته و شعله ور بود نیز خوشبختانه با بارش باران به طور كامل اطفاء شده است.


نه خدا، نه مسئولان محیط زیست و دیگر ارگانهای مربوطه و نه دعای مسخره ی باران، هیچکدام به خاموش کردن آتش سوزی های جنگلهای استان گلستان و مازندران کمک نکردند. این مادر طبیعت بود که به داد درختانش رسید.
از حالا به بعد هم مسئولین یاد گرفتند چکار کنند. سال آینده، اگر زبونم لال، باز هم آتش سوزی شد، مسئولان باز هم هیچ غلطی نمیکنند تا دوباره فصل باران و بارندگی شروع شود! تا کم کم تمام جنگلهای ایران از بین برود و آقایان دزد بتوانند با خیال راحت هتل عظما بسازند و احیانا یک قبری اون گوشه موشه ها پیدا کنند و با آجر طلائی تزئینش کنند و نامش را امام زاده فلان بگذارند و توریست جلب کنند!
امیدوارم که کار به آنجا نکشد و سال آینده تک تک این آقایان - از اون عظمای جلاد تا دیگر نوچه هایش - را در اوین ملاقات کنیم و شاخه ای از درختان سبز و شاداب جنگل گلستان را برای بیشتر آتش زدن دلشان نزدشان ببریم!
و با تشکر از تمامی عزیزانی که هفته هاست با دست خالی به اطفاء آتش سوزی جنگلهای گلستان، مازندران، مریوان، سروآباد و... کمک کردند و میکنند.

ز دست کوته خود زیر بارم

که از بالابلندان شرمسارم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر