۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

جنایتی دیگر با حضور مردم و پلیس، در جمهوری اسلامی

خبر تکمیلی : (در مورد جنایت کرج)
عذر بدتر از گناه!فرمانده انتظامی کرج: جنایت در کرج نبود،کسانی که گفته اند در کرج بوده مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
تصحیح میکنیم: جنایتی دیگر با حضور مردم و پلیس، در جمهوری اسلامی!!
اسم کرج را حذف کردیم، اصل مسئله فرقی کرد؟
ما را چه میشود؟

باز هم جنایتی با حضور مردم و پلیس رخ داد و بازهم کسی قدمی بر نداشت و "جوانمردان" به کشیدن چند آه و فریادی بسنده کردند.
این شاید شوخی بنظر بیاید ولی واقعیت تلخی است که در حال حاضر بهترین راه کشاندن پلیس سر دادن یک شعار مرگ بر دیکتاتور است که باعث میشود پلیس در عرض چند ثانیه در محل حاضر شود.
... هر چند که در این صورت هم - پیر و جوان، گناهکار و بیگناه، مجروح و سالم - همه را یک جا تحویل اوین میدهند.
اما غیر انسانی ترین و تلخترین صحنه آن، صحنه پایانی آن است که:
مردم تا مرد بینوا به کمک احتیاج داشت به کمکش نشتافتند اما برای کفاره اش جوانمردی میکنند و پول بر زمین میاندازند!
یعنی ایرانی این بود؟ چه بر سر ما آورده این اسلام و جمهوری اسلامی؟ مسلمان بودن یعنی فقط پراخت "صنار سی شاهی" کفاره؟ بار پیش گفتیم از "هیبت!" قاتل قوی هیکل و تهدیدش به خود کشی ترسیدید، این بار از چه؟!
حتی اگر "تمام" کسانی که در آنجا حضور داشتند و از "همه" ماجرا خبر داشتند؟! و حق را به زن میدادند، حداقل برای نجات خود زن از چوبه دار به کمک او میشتافتند، و مانع از انجام این کار میشدند.

با دیدن این فیلم یاد ماجرایی افتادم که چند سال پیش در کشور هلند اتفاق افتاد:
ماجرا از این قرار بود که در پارکینگ جلوی در سوپر مارکتی دو جوان موتور سوار با سرعت از کنار پیرزنی رد میشوند و به قصد اذیت، با موتور به او میزنند.René Steegmans جوان دیگری که شاهد این صحنه بود از آن دو جوان میخواهد کمی احترام برای سالمندان قائل شوند که این گفته مودبانه، به پر قبای آن دو جوان بر میخورد و با مشت و لگد بجان آن جوان میافتند. افراد بسیار زیادی در صحنه حضور داشتند - کارگران ساختمانی، کارکنان سوپر مارکت، مشتریان و رهگذران - ولی از این میان حتی یک نفر هم به کمک René Steegmans نشتافت و او روز بعد بر اثر ضرباتی که به سرش وارد آمده بود در بیمارستان درگذشت.
...و من یادم هست که همان موقع به دخترم گفتم اگر این ماجرا در ایران اتفاق میافتاد هیچگاه کار به اینجا نمیکشید و آن جوان هنوز زنده بود!! زیرا در ایران ( خاطره ای که هنوز از ایران در ذهن من بود!) مردم با دیدن کوچکترین دعوایی برای جدا کردن طرفین به کمک آنها میشتابند!!
زهی خیال باطل!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر